Skip to the main content

Review article

POPULARIZACIJA ZNANOSTI I PRIRODOSLOVNO OBRAZOVANJE: ANALIZA IZAZOVA U PROCESU PROMICANJA STVARANJA DODATNOG PROSTORA

Diogo Gomes ; School of Education NUI Galway, Irska
Veronica McCauley ; School of Education NUI Galway, Irska


Full text: english pdf 155 Kb

page 372-384

downloads: 610

cite


Abstract

Kako bi ostvarile gospodarski rast, države se oslanjaju na znanstvena istraživanja, za što je potreban sve veći broj znanstvenika, što za sobom povlači potrebu da se više studenata odlučuje za znanstvenu karijeru. Literatura i postojeća praksa sugeriraju kako su prirodoslovnom obrazovanju potrebne strukturalne i metodološke prilagodbe kojima bi se odgovorilo na zahtjev za mladim znanstvenicima. S ciljem povećanja interesa za znanost i unaprjeđivanje poučavanja u školi organiziraju se programi popularizacije znanosti. Ti su programi nažalost još uvijek sporadični i nekoherentni. Smatra se da je potrebna njihova daljnja integracija u formalno obrazovanje kako bi se ostvarili njihovi ciljevi i potencijal. Time bi se stvorio tzv. treći prostor djelovanja (eng. third space) u prirodoslovnom obrazovanju, u kojem se spajaju formalne aktivnosti i neformalni programi. Istraživanje će se usmjeriti na analizu takve interpretacije na razini razredne nastave u Irskoj. Analizirat će se metodički izazovi s kojima se susreću učitelji i volonteri pri popularizaciji znanosti u nastavi Prirode i društva. Dodatni je cilj istražiti poteškoće u procesu popularizacije znanosti u školi i kako one utječu na parnerstvo škole i zajednice

Keywords

prirodoslovno obrazovanje; popularizacija znanosti; treći prostor djelovanja; izazovi; učenje otkrivanjem

Hrčak ID:

121521

URI

https://hrcak.srce.hr/121521

Publication date:

13.6.2013.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.614 *