Skip to the main content

Review article

MIT, RETORIKA I LJUDSKA TRAGEDIJA U LITVANSKIM MUZEJIMA I MEMORIJALNIM SREDIŠTIMA

Craig Wight orcid id orcid.org/0000-0003-0047-9317 ; Plymouth University, Plymouth, United Kingdom


Full text: croatian pdf 293 Kb

page 191-210

downloads: 462

cite

Full text: english pdf 293 Kb

page 191-210

downloads: 407

cite


Abstract

Mit se može smatrati prihvaćenom manifestacijom „istine“ koja je legitimizirana u popularnoj kulturi kroz filmove, knjige, televiziju, turizam te posjete muzejima i memorijalnim središtima. „Mit“ je u tom kontekstu korpus znanja koje konstruira specifični predmet kroz diskurs dok istovremeno ograničava druge načine na koji bi se taj predmet mogao konstituirati (Hall, 1997). Ovaj rad istražuje retoričke prikaze „mita“ u ljudskoj tragediji 20. stoljeća u litvanskim etnocentričnim muzejima i memorijalnim središtima kroz foucaultovsku perspektivu. Rad propituje teorijske postavke Foucaultove Arheologije Znanja koja predstavlja filozofsku perspektivu kojom se sagledavaju pripovjedne strukture znanja o ljudskoj tragediji na spomenutim mjestima. U radu se identificira diskurzivna formacija te se artikuliraju dva šira organizirajuća diskursa koja legitimiziraju „litvansko nacionalno iskustvo žrtve“ i problematičan, neautorizirani diskurs židovske „etničke tragedije“. Moglo bi se reći da ovi „iskazi“ prikazuju „korpus znanja“ u litvanskim muzejima, koristeći ograničenja kroz pravila ili „iskaze“.

Keywords

Foucault; diskurzivna formacija; analiza diskursa; muzeji i memorijalna središta; prikazi holokausta

Hrčak ID:

124027

URI

https://hrcak.srce.hr/124027

Publication date:

1.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.024 *