Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

MIT, RETORIKA I LJUDSKA TRAGEDIJA U LITVANSKIM MUZEJIMA I MEMORIJALNIM SREDIŠTIMA

Craig Wight orcid id orcid.org/0000-0003-0047-9317 ; Plymouth University, Plymouth, United Kingdom


Puni tekst: hrvatski pdf 293 Kb

str. 191-210

preuzimanja: 458

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 293 Kb

str. 191-210

preuzimanja: 404

citiraj


Sažetak

Mit se može smatrati prihvaćenom manifestacijom „istine“ koja je legitimizirana u popularnoj kulturi kroz filmove, knjige, televiziju, turizam te posjete muzejima i memorijalnim središtima. „Mit“ je u tom kontekstu korpus znanja koje konstruira specifični predmet kroz diskurs dok istovremeno ograničava druge načine na koji bi se taj predmet mogao konstituirati (Hall, 1997). Ovaj rad istražuje retoričke prikaze „mita“ u ljudskoj tragediji 20. stoljeća u litvanskim etnocentričnim muzejima i memorijalnim središtima kroz foucaultovsku perspektivu. Rad propituje teorijske postavke Foucaultove Arheologije Znanja koja predstavlja filozofsku perspektivu kojom se sagledavaju pripovjedne strukture znanja o ljudskoj tragediji na spomenutim mjestima. U radu se identificira diskurzivna formacija te se artikuliraju dva šira organizirajuća diskursa koja legitimiziraju „litvansko nacionalno iskustvo žrtve“ i problematičan, neautorizirani diskurs židovske „etničke tragedije“. Moglo bi se reći da ovi „iskazi“ prikazuju „korpus znanja“ u litvanskim muzejima, koristeći ograničenja kroz pravila ili „iskaze“.

Ključne riječi

Foucault; diskurzivna formacija; analiza diskursa; muzeji i memorijalna središta; prikazi holokausta

Hrčak ID:

124027

URI

https://hrcak.srce.hr/124027

Datum izdavanja:

1.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.982 *