Skip to the main content

Review article

Savjetodavna (ne)moć self-help literature

Sofija Vrcelj ; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Rijeka
Kornelija Mrnjaus orcid id orcid.org/0000-0003-4273-0442 ; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Rijeka


Full text: croatian pdf 429 Kb

page 181-199

downloads: 2.126

cite


Abstract

Autorice u radu daju povijesnu dimenziju „self-help“ literature s kvalitativnom analizom dominantnih knjiga nastalih na američkom prostoru. Na temelju takve analize identificiraju se razvojne etape ovog tipa literature, a njih čine: prva etapa nazvana etapom napora i truda, druga etapa koja je etapa lakih rješenja te treća usmjerena na promjenu (ka boljem) „selfa“. Osim američkog konteksta, dat je i hrvatski kontekst „self-help“ literature za koju je karakteristična prvotna kroatizacija američkih autora, a potom „autentični“ period. Nadalje, u radu se problematizira djelotvornost „self-help“ literature, i s tim u vezi, ova je literatura određena literaturom pedagogije (lažne) nade jer sugerira kako svaki pojedinac može ostvariti sve što želi jer su uvjeti amortizirani. Međutim, ta vjera i nada u pojedinca nije realna jer u knjigama ne postoje socijalne barijere, odnosno, ako i postoje, one nisu smetnja osobama koje pozitivno misle.

Keywords

„self-help“ literatura; uspjeh; savjetovanje; savjeti za muškarce i žene; pedagogija nade; promjena „selfa“

Hrčak ID:

124732

URI

https://hrcak.srce.hr/124732

Publication date:

15.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 4.633 *