Skip to the main content

Original scientific paper

Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca

Zoran Čuljak ; Faculty of Science and Education, University of Mostar
Boris Mlačić ; Institute of Social Sciences Ivo Pilar


Full text: croatian pdf 336 Kb

page 471-490

downloads: 530

cite

Full text: english pdf 336 Kb

page 471-490

downloads: 627

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost osobina ličnosti i uspjeha u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod srednjoškolaca. Uzorak sudionika sastojao se od 100 učenika srednjih škola dobi od 16 i 17 godina. Kao mjera dimenzija ličnosti prema velepetorom
modelu upotrijebljen je upitnik IPIP100, koji obuhvaća pet dimenzija: ekstraverziju, ugodnost, savjesnost, emocionalnu stabilnost i intelekt. Uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture definiran je prosjekom ocjena na polugodištu iz pet područja koja se standardno provjeravaju u predmetu tjelesne i zdravstvene kulture. Podaci koji
su obrađeni regresijskom analizom ukazuju na to da dimenzije ličnosti velepetorog modela značajno predviđaju uspjeh u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi. Kod učenika je utvrđeno da uspjeh u nastavi značajno predviđa dimenzija savjesnosti, a negativno
dimenzija ekstraverzije, dok kod učenica uspjeh u nastavi značajno predviđaju dimenzije savjesnosti i emocionalne stabilnosti. Rezultati također ukazuju na to da su učenici postigli više rezultate na skali ekstraverzije i emocionalne stabilnosti, a učenice na skali ugodnosti.

Keywords

osobine ličnosti; tjelesna i zdravstvena kultura; učenici

Hrčak ID:

125036

URI

https://hrcak.srce.hr/125036

Publication date:

26.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.142 *