Skip to the main content

Review article

Mogućnost proširenja konceptualizacije filozofije kao čimbenika koji oblikuje obrazovni sustav

CC Wolhuter ; North-West University
Hannes Van der Walt ; North-West University
Ferdinand Potgieter ; North-West University
Hennie Steyn ; North-West University


Full text: croatian pdf 399 Kb

page 547-577

downloads: 417

cite

Full text: english pdf 399 Kb

page 547-577

downloads: 909

cite


Abstract

Ovaj rad podržava tvrdnju da je filozofski aspekt već dugo ozbiljno podcijenjen u shemi konceptualizacije kontekstualnih društvenih čimbenika koji oblikuju obrazovni sustav. Porast neomarksističkih paradigmi od 1970-ih rezultirao je neproporcionalnim naglaskom na društveni i ekonomski sustav kao čimbenike koji oblikuju nacionalne obrazovne sustave. Međutim, empirijska istraživanja nedavno su pružila dokaze o tome kako filozofski okviri oblikuju način na koji
djeca gledaju svijet i njihov način razmišljanja. Ovaj članak daje za to primjere. Takve filozofske i/ili konceptualne razlike trebaju se uključiti u proces kreiranja i planiranja obrazovnog sustava. Navedene su neke implikacije povezane sa širim pogledom na ulogu filozofije u planiranju i razvoju obrazovnih sustava i komparativne pedagogije kao područja akademskog istraživanja.

Keywords

društveni čimbenici; filozofski temelji; komparativna pedagogija; obrazovanje; obrazovni sustavi

Hrčak ID:

125034

URI

https://hrcak.srce.hr/125034

Publication date:

26.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.374 *