Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5559/di.23.2.03

Različiti pristupi mjerenju kao izvori razlika u podacima o raširenosti nasilničkoga ponašanja među djecom

Tena Velki orcid id orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Faculty of Teacher Education, Osijek
Gordana Kuterovac Jagodić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb


Full text: english pdf 319 Kb

page 259-281

downloads: 1.080

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je usporediti podatke o raširenosti
vršnjačkoga nasilničkog ponašanja kada se rabe različiti
pristupi (definicijski i ponašajni) i različite metode
prikupljanja podataka (samoprocjena, procjena vršnjaka,
nominacija vršnjaka, samonominacija). U radu su
uspoređivani podaci prikupljeni na dva nezavisna uzorka
osnovnoškolske djece iz dva slavonska grada. Raširenost
vršnjačkoga nasilja u oba je uzorka mjerena ponašajnim
pristupom primjenom metode samoprocjene. Učenici iz
prvog uzorka procijenili su još vlastita i nasilnička ponašanja
vršnjaka iz razreda koristeći definicijski pristup. Učenici iz
drugog uzorka još su na temelju zadane definicije
nasilničkoga ponašanja metodom nominacije i
samonominacije identificirali nasilna ponašanja kod sebe i/ili
suučenika. Rezultati indiciraju veće stope prevalencije
nasilničkoga ponašanja kada se ona utvrđuje definicijskim
nego ponašajnim pristupom, i to neovisno o metodi
procjene. Samoprocjene na temelju ponašajnoga pristupa i
nominacije vršnjaka na temelju definicijskoga pristupa
pokazale su podjednaku prevalenciju nasilničkoga
ponašanja, dok je nešto veća prevalencija dobivena kod
samonominacija uz pomoć definicijskoga pristupa.
Zaključeno je kako je u ispitivanju raširenosti vršnjačkoga
nasilja nužno rabiti multimetodski pristup.

Keywords

prevalencija; nasilničko ponašanje među djecom; ponašajni pristup; definicijski pristup; nominacija; procjena

Hrčak ID:

125561

URI

https://hrcak.srce.hr/125561

Publication date:

1.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.786 *