Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.23.2.03
Različiti pristupi mjerenju kao izvori razlika u podacima o raširenosti nasilničkoga ponašanja među djecom
Tena Velki
orcid.org/0000-0002-9529-8959
; Učiteljski fakultet, Osijek
Gordana Kuterovac Jagodić
; Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti podatke o raširenosti
vršnjačkoga nasilničkog ponašanja kada se rabe različiti
pristupi (definicijski i ponašajni) i različite metode
prikupljanja podataka (samoprocjena, procjena vršnjaka,
nominacija vršnjaka, samonominacija). U radu su
uspoređivani podaci prikupljeni na dva nezavisna uzorka
osnovnoškolske djece iz dva slavonska grada. Raširenost
vršnjačkoga nasilja u oba je uzorka mjerena ponašajnim
pristupom primjenom metode samoprocjene. Učenici iz
prvog uzorka procijenili su još vlastita i nasilnička ponašanja
vršnjaka iz razreda koristeći definicijski pristup. Učenici iz
drugog uzorka još su na temelju zadane definicije
nasilničkoga ponašanja metodom nominacije i
samonominacije identificirali nasilna ponašanja kod sebe i/ili
suučenika. Rezultati indiciraju veće stope prevalencije
nasilničkoga ponašanja kada se ona utvrđuje definicijskim
nego ponašajnim pristupom, i to neovisno o metodi
procjene. Samoprocjene na temelju ponašajnoga pristupa i
nominacije vršnjaka na temelju definicijskoga pristupa
pokazale su podjednaku prevalenciju nasilničkoga
ponašanja, dok je nešto veća prevalencija dobivena kod
samonominacija uz pomoć definicijskoga pristupa.
Zaključeno je kako je u ispitivanju raširenosti vršnjačkoga
nasilja nužno rabiti multimetodski pristup.
Ključne riječi
prevalencija; nasilničko ponašanje među djecom; ponašajni pristup; definicijski pristup; nominacija; procjena
Hrčak ID:
125561
URI
Datum izdavanja:
1.6.2014.
Posjeta: 2.786 *