Review article
Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi
Tonća Jukić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Odsjek za pedagogiju
Marijana Elez
; Osnovna škola Ravne njive, Split
Full text: german pdf 116 Kb
page 148-148
downloads: 265
cite
APA 6th Edition
Jukić, T. & Elez, M. (2013). Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 135-146. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/126482
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća and Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 1, 2013, pp. 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća and Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja 10, no. 1 (2013): 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482
Harvard
Jukić, T., and Elez, M. (2013). 'Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi', Pedagogijska istraživanja, 10(1), pp. 135-146. Available at: https://hrcak.srce.hr/126482 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Jukić T, Elez M. Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 December 22];10(1):135-146. Available from: https://hrcak.srce.hr/126482
IEEE
T. Jukić and M. Elez, "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 1, pp. 135-146, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/126482. [Accessed: 22 December 2024]
Full text: english pdf 116 Kb
page 147-147
downloads: 312
cite
APA 6th Edition
Jukić, T. & Elez, M. (2013). Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 135-146. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/126482
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća and Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 1, 2013, pp. 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća and Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja 10, no. 1 (2013): 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482
Harvard
Jukić, T., and Elez, M. (2013). 'Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi', Pedagogijska istraživanja, 10(1), pp. 135-146. Available at: https://hrcak.srce.hr/126482 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Jukić T, Elez M. Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 December 22];10(1):135-146. Available from: https://hrcak.srce.hr/126482
IEEE
T. Jukić and M. Elez, "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 1, pp. 135-146, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/126482. [Accessed: 22 December 2024]
Full text: croatian pdf 239 Kb
page 135-146
downloads: 931
cite
APA 6th Edition
Jukić, T. & Elez, M. (2013). Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 135-146. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/126482
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća and Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 1, 2013, pp. 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća and Marijana Elez. "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi." Pedagogijska istraživanja 10, no. 1 (2013): 135-146. https://hrcak.srce.hr/126482
Harvard
Jukić, T., and Elez, M. (2013). 'Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi', Pedagogijska istraživanja, 10(1), pp. 135-146. Available at: https://hrcak.srce.hr/126482 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Jukić T, Elez M. Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 December 22];10(1):135-146. Available from: https://hrcak.srce.hr/126482
IEEE
T. Jukić and M. Elez, "Osposobljenost studenata nastavničkih studija za rad s djecom s govornim teškoćama u redovitoj nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 1, pp. 135-146, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/126482. [Accessed: 22 December 2024]
Abstract
U suvremenoj pedagogiji zagovara se integracija djece s posebnim potrebama kao pretpostavka njihove uspješnije socijalizacije koja za cilj ima osposobljavanje za život djece s posebnim potrebama. Rad budućih nastavnika stoga će zasigurno uključivati i rad s djecom s posebnim potrebama, za koji bi nastavnici po završetku studija trebali biti osposobljeni, što pretpostavlja i njihove pozitivne stavove prema integraciji djece s posebnim potrebama u redoviti odgojno-obrazovni sustav. Ovim se radom željelo ispitati samoprocjenu osposobljenosti studenata nastavničkih studija za budući rad s djecom s posebnim potrebama, i to s djecom s govornim poremećajima u redovitoj nastavi. Cilj istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se studenti nastavničkih studija na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Splitu u samoprocjeni osposobljenosti za rad s djecom s govornim teškoćama te u stavovima o njihovoj integraciji s obzirom na odabrani studij, s obzirom na to da određeni nastavnički studiji u svojim programima nemaju kolegije koji se odnose na pedagogiju djece s posebnim potrebama. Istraživanje je pokazalo kako je samoprocjena razine osposobljenosti za budući rad s djecom s govornim teškoćama značajno viša u studenata koji su pohađali kolegije o radu s djecom s posebnim potrebama u odnosu prema studentima koji nisu imali prilike pohađati kolegije te tematike. Nadalje, studenti općenito uočavaju više prednosti nego nedostataka integracije djece s govornim teškoćama te nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima studenata s obzirom na odabrani studij. Dobiveni rezultati upućuju na važnost i nužnost osposobljavanja budućih nastavnika za rad s djecom s govornim teškoćama počevši od uvođenja kolegija o djeci s posebnim potrebama na sve nastavničke studije.
Keywords
govorne teškoće; integracija djece s posebnim potrebama; samoprocjena osposobljenosti; stavovi prema integraciji
Hrčak ID:
126482
URI
https://hrcak.srce.hr/126482
Publication date:
21.5.2013.
Article data in other languages:
german
english
Visits: 3.065
*