Skip to the main content

Professional paper

Učinci portfolija na sposobnost refleksije i metakognitivno učenje: stavovi studenata

Servet Celik ; Department of Foreign Language Education, Karadeniz Technical University


Full text: croatian pdf 328 Kb

page 723-743

downloads: 609

cite

Full text: english pdf 328 Kb

page 723-743

downloads: 356

cite


Abstract

Široko je priznata učinkovitost refleksivnog pisanja kada je riječ o poticanju kritičkog mišljenja i stvaranju metakognitivne svjesnosti; unatoč jasnim prednostima alata za refleksiju kao što su portfoliji, krajnji uspjeh tih aktivnosti ipak uvelike ovisi o tome jesu li učenici skloni njihovoj upotrebi ili nisu. U turskom obrazovnom sustavu, u kojemu je konstruktivistički pristup učenju s učenikom u središtu zanimanja još uvijek nova praksa, može biti osobito teško uspješno primijeniti refleksivno pisanje. Stoga je u ovom akcijskom istraživanju autor odlučio istražiti stavove turskih studenata diplomskog studija u sklopu kolegija Metodika nastave engleskog jezika o korištenju portfolija kao alata za refleksiju. Rezultati pokazuju da je, nakon početnog otpora, većina ispitanika otkrila refleksivno pisanje kao učinkovitu strategiju učenja. U svjetlu njihovih gledišta ponuđeni su neki prijedlozi u vezi s primjenom refleksivnog pisanja u kontekstima u kojima studenti možda nisu upoznati s procesom refleksije.

Keywords

akcijsko istraživanje; konstruktivizam; kritičko mišljenje; metakognitivne vještine; portfoliji; refleksivno pisanje

Hrčak ID:

128204

URI

https://hrcak.srce.hr/128204

Publication date:

29.9.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.297 *