Professional paper
Učinci tjelesnog vježbanja primjenom elemenata Brain Gym® programa na razvojni status predškolske djece
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska
Mirjana Šerbinek Kotur
Abstract
Brain Gym® je program koji ocjenjujemo poticajnim za razvoj svih četiriju razvojnih područja: spoznajni, socioemocionalni, motorički i razvoj komunikacije. Osnovni cilj istraživanja bio nam je utvrditi utječu li i u kojem smjeru odabrane vježbe iz ovog programa na razvoj djeteta. Uzorak ispitanika u tri eksperimentalne skupine činio je 70 djece, a u tri kontrolne skupine bilo je 67 djece iz dječjeg vrtića „Tratinčica“ u Zagrebu. Uspoređivali smo startne i finalne razlike između skupina ispitanika te napredovanje djece od početnog do finalnog stanja. Utvrdili smo statistički značajno napredovanje u gotovo svim podskupinama ispitanika, u razvojno poželjnom smjeru, ali rezultati su podjednaki i za eksperimentalne i za kontrolne
skupine. Vjerojatno je da napredovanje djece može biti uvjetovano i drugim faktorima, osim Brain Gym® vježbi, od kojih su neki detaljno elaborirani.
Keywords
djeca; stimulacija; razvoj; kineziologija
Hrčak ID:
129402
URI
Publication date:
2.6.2014.
Visits: 3.696 *