Original scientific paper
Usporedba ex catedra i računalno potpomognutih metoda i tehnika poučavanja: politika nastavne prakse
Marina Dobrota
; Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade
Slađana Benković
; Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade
Abstract
Na visokoškolskim institucijama u Srbiji poučavanje se još uvijek oslanja na tradicionalne ex catedra metode, većinom se temelji na usvajanju činjeničnoga znanja, čime se studenti obeshrabruju od sudjelovanja u procesu učenja i poduzimanja inicijative. Cilj ovoga rada jest uputiti na upotrebu tradicionalnog ex catedra poučavanja u usporedbi s računalno potpomognutim metodama i tehnikama poučavanja. Smatra se da sposobnosti nastavnika ovise o njihovu poznavanju različitih metoda i tehnika poučavanja, znanja stranoga jezika i upotrebe informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Analiza rezultata potvrdila je da se nastavnici međusobno razlikuju s obzirom na akademska zvanja: iskusniji nastavnici (izvanredni i redoviti profesori) češće se koriste tradicionalnim metodama od njihovih mlađih kolega. Općenito, svi bi nastavnici trebali uključiti moderne trendove u svoje stilove poučavanja, s obzirom na to da se tradicionalne metode i tehnike koriste češće od onih računalno potpomognutih.
Keywords
metode poučavanja; računalno potpomognuto poučavanje; sveučilišta u Srbiji; tehnike poučavanja; tradicionalno ex catedra poučavanje
Hrčak ID:
129528
URI
Publication date:
7.10.2014.
Visits: 2.603 *