Review article
Matematički udžbenik kao predmet istraživanja
Dubravka Glasnović Gracin
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Full text: croatian pdf 336 Kb
page 211-237
downloads: 545
cite
APA 6th Edition
Glasnović Gracin, D. (2014). Matematički udžbenik kao predmet istraživanja. Croatian Journal of Education, 16 (Sp.Ed.3), 211-237. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129523
MLA 8th Edition
Glasnović Gracin, Dubravka. "Matematički udžbenik kao predmet istraživanja." Croatian Journal of Education, vol. 16, no. Sp.Ed.3, 2014, pp. 211-237. https://hrcak.srce.hr/129523. Accessed 6 May 2024.
Chicago 17th Edition
Glasnović Gracin, Dubravka. "Matematički udžbenik kao predmet istraživanja." Croatian Journal of Education 16, no. Sp.Ed.3 (2014): 211-237. https://hrcak.srce.hr/129523
Harvard
Glasnović Gracin, D. (2014). 'Matematički udžbenik kao predmet istraživanja', Croatian Journal of Education, 16(Sp.Ed.3), pp. 211-237. Available at: https://hrcak.srce.hr/129523 (Accessed 06 May 2024)
Vancouver
Glasnović Gracin D. Matematički udžbenik kao predmet istraživanja. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [cited 2024 May 06];16(Sp.Ed.3):211-237. Available from: https://hrcak.srce.hr/129523
IEEE
D. Glasnović Gracin, "Matematički udžbenik kao predmet istraživanja", Croatian Journal of Education, vol.16, no. Sp.Ed.3, pp. 211-237, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129523. [Accessed: 06 May 2024]
Full text: english pdf 336 Kb
page 211-237
downloads: 508
cite
APA 6th Edition
Glasnović Gracin, D. (2014). Matematički udžbenik kao predmet istraživanja. Croatian Journal of Education, 16 (Sp.Ed.3), 211-237. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/129523
MLA 8th Edition
Glasnović Gracin, Dubravka. "Matematički udžbenik kao predmet istraživanja." Croatian Journal of Education, vol. 16, no. Sp.Ed.3, 2014, pp. 211-237. https://hrcak.srce.hr/129523. Accessed 6 May 2024.
Chicago 17th Edition
Glasnović Gracin, Dubravka. "Matematički udžbenik kao predmet istraživanja." Croatian Journal of Education 16, no. Sp.Ed.3 (2014): 211-237. https://hrcak.srce.hr/129523
Harvard
Glasnović Gracin, D. (2014). 'Matematički udžbenik kao predmet istraživanja', Croatian Journal of Education, 16(Sp.Ed.3), pp. 211-237. Available at: https://hrcak.srce.hr/129523 (Accessed 06 May 2024)
Vancouver
Glasnović Gracin D. Matematički udžbenik kao predmet istraživanja. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [cited 2024 May 06];16(Sp.Ed.3):211-237. Available from: https://hrcak.srce.hr/129523
IEEE
D. Glasnović Gracin, "Matematički udžbenik kao predmet istraživanja", Croatian Journal of Education, vol.16, no. Sp.Ed.3, pp. 211-237, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/129523. [Accessed: 06 May 2024]
Abstract
Matematički udžbenik može se opisati kao službeno autorizirana i pedagoški osmišljena matematička knjiga napisana s ciljem da učenicima ponudi matematičke sadržaje. Taj opis sugerira autoritet udžbenika jer ga je autorizirao administrativni izvor i jer sadrži autorizirano znanje. Ovaj članak daje pregled istraživanja matematičkih udžbenika, a naglasak je na pitanjima u kojoj mjeri i kako se udžbenici koriste u nastavi matematike u Hrvatskoj i u svijetu.
Rezultati raznih istraživanja pokazuju da se udžbenici u velikoj mjeri koriste u nastavi matematike širom svijeta. Taj nalaz ukazuje na potrebu za istraživanjem sadržaja i strukture matematičkih udžbenika. Uz to, prikazani su rezultati istraživanja o tome na koji se način udžbenici koriste u razredu i koje metode nastavnici prakticiraju prilikom upotrebe udžbenika na nastavi. Rezultati empirijskih studija pokazuju da nastavnici udžbenike većinom koriste za pripremu nastavnog sata, a učenici udžbenike koriste u najvećoj mjeri za vježbanje. Ti rezultati ukazuju na to da tako važna uloga udžbenika u matematičkom obrazovanju zaslužuje dodatnu pažnju s ciljem razumijevanja i poboljšanja nastave matematike.
Keywords
istraživanje udžbenika; nastava matematike; pregled
Hrčak ID:
129523
URI
https://hrcak.srce.hr/129523
Publication date:
7.10.2014.
Article data in other languages:
english
Visits: 2.058
*