Skip to the main content

Review article

Etika sporta kao novi nastavni predmet?

Matija Mato Škerbić orcid id orcid.org/0000-0003-0006-4533 ; Elektrostrojarska škola Varaždin; Glazbena škola u Varaždinu, Hrvatska


Full text: croatian pdf 346 Kb

page 47-66

downloads: 1.432

cite


Abstract

Autorova intencija je, referirajući se ponajvećma na autoritete filozofije sporta W. J. Morgana, M. J. McNameea i S. J. Parrya, dati prijedlog syllabusa za novi nastavni predmet »Etika sporta«, koji bi se mogao ostvariti kroz implementaciju u nastavni kurikulum sportskih gimnazija, kao i visokih sportskih i trenerskih škola, akademija i fakulteta.
Na početku autor ukazuje na mjesto etike sporta u filozofiji sporta, dajući kratak pregled povijesti subdiscipline. Zatim razlaže ciljeve i intencije nastavnoga predmeta, kao i nastavi primjerene metode i načine rada, što podupire s nekoliko metodičkih postupaka koji bi se mogli primijeniti u nastavi predloženoga novoga nastavnoga predmeta.
Nadalje, vrši razdiobu materije na manje nastavne cjeline. Kao takve razmatra deontološku (kroz raspravu o ulozi savjesti u sportu), aretaičku (promišljanje za sport poželjnih vrlina) i konsekvencijsku etiku (dovođenje u pitanje različitih utilitarnih načina i postupaka). U tom smislu daje i pregled etika pojedinih sportova s njima specifičnim moralnim problemima, kao i općih, »velikih« tema (doping, fair play, high tech oprema, jednakost spolova, iskorištavanje djece).

Keywords

syllabus; etika sporta; filozofija sporta; deontološka etika; aretaička etika; konsekvencijska etika

Hrčak ID:

129797

URI

https://hrcak.srce.hr/129797

Publication date:

2.9.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 3.354 *