Skip to the main content

Original scientific paper

Utjecaj brenda na tržišnu prihvatljivost određenog prehrambenog proizvoda

Adela Vileš ; Agricultural and Food Sciences Faculty, University of SarajevoAgricultural and Food Sciences Faculty, University of Sarajevo, Sarajevo
Almir Toroman ; Food Manufacturing Technology, Agricultural and Food Sciences Faculty University of Sarajevo, Sarajevo
Enver Karahmet ; Food Manufacturing Technology, Agricultural and Food Sciences Faculty University of Sarajevo, Sarajevo


Full text: bosnian pdf 220 Kb

page 95-101

downloads: 956

cite

Full text: english pdf 220 Kb

page 95-101

downloads: 315

cite


Abstract

Pojam, značaj i uloga brenda u BiH nije dovoljno istražen, niti se primjena brendinga nalazi na željenom nivou. U periodu globalizacije i otvaranja prema zemljama u okruženju, domaći proizvođači suočili su se sa prodorom svjetski poznatih brendova koji su preuzeli dio njihovog tržišnog učešća. Kada je riječ o prehrambenim proizvodima i kvalitetu istih, potrošač je obično fokusiran na tradiciju i kvalitet proizvoda, gdje marketing igra važnu ulogu. Prema tome domaći proizvođači moraju primjeniti adekvatan marketinški pristup koji u fokusu ima izgradnju brenda kao osnovnog sredstva diferencijacije proizvoda i tržišne prihvatljivosti. Kao potvrda navedenog urađeno je istraživanje čiji je cilj bio provjeriti utjecaj brenda na tržišnu prihvatljivost kroz organizovanu senzornu analizu instant napitaka (brenda „Cedevita“, „Vitella“ i domaćeg instant napitka „Nova Vita“). Instant napici su pripremljeni prema upustvu na pakovanju, te servirani u plastične čaše. Senzorno ispitivanje provedeno je u laboratorijama Poljoprivredno- Prehrambenog fakulteta u Sarajevu, a ocjenjivanje je vršilo 26 educiranih ocjenivača. Ocenjivači su se koristili „otvorenom“ i „zatvorenom“ metodom ocjenjivanja. Primarni podaci prikupljeni su putem ocjenjivačkih listića. Ispitivanje je vršeno metodom bodovanja. Jednofaktorijalnom analizom utvrđen je statistički značajan utjecaj brenda na senzornu ocjenu ispitivanih napitaka. Došlo se do zaključka da je brend ‘’Cedevita’’ imao utjecaja na ocjenivače, jer su prilikom otvorene degustacije dobijene statistički značajno veće ocjene. Ako se osvrnemo na ne/postojanje brandova u BiH i na uzroke tome, možemo reći da i mala istraživanja tipa ovog mogu biti korisna proizvođačima kojima je stalo do razvijanje brenda u BiH.

Keywords

brend; tržišna prihvatljivost; otvorena/zatvorena prob; Cedevita; Nova Vita

Hrčak ID:

130179

URI

https://hrcak.srce.hr/130179

Publication date:

1.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.100 *