Skip to the main content

Review article

PEDAGOŠKE KOMPETENCIJE UČITELJA U SUKONSTRUKCIJI NASTAVE

Maja Brust Nemet ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska


Full text: croatian pdf 231 Kb

page 79-93

downloads: 2.770

cite


Abstract

U ovom radu analiziran je pojam pedagoških kompetencija učitelja koje podrazumijevaju znanja, vještine i osobine ličnosti. Pedagoške kompetencije neophodne su za kritičko promišljanje o sebi i svojoj odgojno-obrazovnoj praksi. Omogućavaju promjene i unaprjeđenja učiteljskih ponašanja i oblikovanje kvalitete u području sukonstrukcije odgojno-obrazovnog procesa.
U radu se analizira kvalitativno istraživanje provedeno na uzorku skupine u jednoj osnovnoj školi Osječko-baranjske županije. Temeljem triangulacije kroz analizu sadržaja priprava dvadeset i četiriju nastavnika razredne i predmetne nastave,pracenja provedbe nastavnoga sata te intervjua s učiteljima, uočava se razina
učiteljskih pedagoških kompetencija. U području metodologije izgradnje kurikula nastave 79% učitelja posjeduje pedagošku kompetenciju i samostalno je izradilo priprave za nastavni sat. Sustavnim se promatranjem pokazalo kako su učitelji u
organizaciji i vođenju odgojno-obrazovnog procesa također kompetentni jer su usklađivali različite didaktičke metode, nastavna sredstva i pomagala, socijalne oblike rada, didaktička načela i nastavne sadržaje s ciljevima i zadatcima nastave te su
koordinirali ostvarivanje zadanih ciljeva i zadataka.

Keywords

praćenje nastave; pedagoška kompetencija; sukonstrukcija nastave; učitelji

Hrčak ID:

131842

URI

https://hrcak.srce.hr/131842

Publication date:

12.12.2013.

Article data in other languages: english german

Visits: 5.823 *