Skip to the main content

Review article

Novi svijet za marketing muzeja? Suočavanje sa starim nedoumicama pri izazivanju novih tržišnih prilika

Tanja Komarac orcid id orcid.org/0000-0001-6282-3887 ; Ekonomski fakultet - Zagreb, Sveučilište u Zagrebu


Full text: english pdf 191 Kb

page 199-214

downloads: 2.307

cite


Abstract

Muzeji pripadaju širem kulturnom i zabavnom okruženju u kojem vladaju izrazito zahtjevni posjetitelji koji traže izuzetna iskustva (edukacije i zabave istovremeno) s uštedom vremena. To je potaknulo, a po nekim mišljenjima i prisililo muzeje da se usmjere od kolekcija prema posjetiteljima. Oni se isto tako susreću s konkurencijom i novim tehnologijama u obliku virtualnih muzeja i virtualne stvarnosti. To je dovelo do naglašavanja potrebe prihvaćanja marketinga kao sredstva za preživljavanje muzeja i poveznice između muzeja i posjetitelja.

U članku se pokušava dati uvid u aktualno područje marketinga muzeja kao dijela marketinga u kulturi i umjetnosti. Isto tako, cilj je identificirati i objasniti glavne izazove i prilike s kojima se muzeji susreću u svakodnevnom poslovanju kako bi se dobio uvid u složen svijet marketinga muzeja. Predstavljena su, sažeta i analizirana dosadašnja saznanja o razvoju marketinga muzeja, njegovim promjenama i izazovima.

Keywords

marketing u kulturi i umjetnosti; marketing muzeja; usluge; iskustva; nove tehnologije

Hrčak ID:

132740

URI

https://hrcak.srce.hr/132740

Publication date:

1.12.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 3.822 *