Skip to the main content

Original scientific paper

POSLOVNA INTELIGENCIJA I ANALIZA PRODAJE U MALOPRODAJI

Sanja Bijakšić ; Faculty of Economy, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Brano Markić ; Faculty of Economy, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Arnela Bevanda ; Faculty of Economy, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina


Full text: english pdf 656 Kb

page 222-231

downloads: 1.144

cite


Abstract

Sustav poslovne inteligencije je, s informatičkog aspekta, skup softverskih rješenja među kojima se mogu izdvojiti tri podskupa: upiti i izvješća, sustavi potpore odlučivanju i izvršni informacijski sustavi. Istraživanja i analize velikIh količina podataka, uporabom odgovarajućih tehnika i metoda, mogu u organizaciji dijagnosticirati ključne procese, identificirati i anticipirati smjer promjena, interpretirati financijske rezultate, klasificirati i klasterirati podatke, oblikovati model ponašanja sustava, agregirali podaci, detektirati promjene i devijacije u odonosu na ciljeve, odrediti korelaciju među varijablama, generirati asocijativna pravila. Rad prikazuje sustav poslovne inteligencije za analizu prodaja u trgovoni kao institucionalnom obliku procesa razmjene. Prikazani su svi elementi sustava poslovne inteligencije: transakcijski podaci pohranjeni u tablicama relacijske baze, njihova ekstrakcija, transformacija i punjenje u skladište podataka i uporaba metoda data mining u analizi. Planiranje marketing aktivnosti koristi rezultate analize s ciljem povećanja prodaja i profitabilnosti.

Keywords

Hrčak ID:

133658

URI

https://hrcak.srce.hr/133658

Publication date:

31.12.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.926 *