Skip to the main content

Preliminary communication

Primjenjivost principa transparentnog komuniciranja u kriznim situacijama

Zarfa Hrnjić Kuduzović orcid id orcid.org/0000-0001-6904-2207 ; University of Tuzla, Faculty of Philosophy, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 664 Kb

page 87-101

downloads: 1.145

cite


Abstract

Transparentnost kao općeprihvaćen princip društvene odgovornosti u teoriji odnosa s javnostima većina autora preporučuje i u kriznim situacijama. Preporuke organizacijama da otvoreno komuniciraju sa svim utjecajnim javnostima, posebice sa žrtvama krize, među najvažnijim su uputama za upravljanje krizama. Ipak, pojedini autori smatraju da je potpuno otkrivanje informacija o organizaciji i okolnostima krize ne samo nerealan nego i komunikacijski nedjelotvoran, financijski neisplativ, pa čak i neetičan pristup. Polazeći od zahtjeva za transparentnošću kao neupitno vrijednog načela profesionalnih odnosa s javnostima, a osvrćući se na recentna istraživanja iz područja kriznog komuniciranja, autorica preispituje ograničenja tog principa. Traga za faktorima koji determiniraju stupanj otvorenosti organizacije imajući u vidu kompleksnost odnosa s različitim, nerijetko interesno suprotstavljenim utjecajnim javnostima. Kritički propitujući koncept dvosmislene komunikacije kao mogući model komuniciranja u kriznim situacijama, autorica naglašava važnost konteksta pri odlučivanju o komunikacijskoj strategiji.

Keywords

transparentnost; kriza; otvorena komunikacija; dvosmislenost; translucencija; odgovornost

Hrčak ID:

135679

URI

https://hrcak.srce.hr/135679

Publication date:

15.12.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 3.039 *