Skip to the main content

Preliminary communication

Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima

Ivanka Buzov ; University of Split, Faculty of Philosophy


Full text: croatian pdf 299 Kb

versions

page 353-365

downloads: 551

cite


Abstract

U radu se prezentiraju rezultati analize sadržaja operativnih nastavnih programa u šest splitskih srednjih škola, uključujući gimnazije i strukovne srednje škole, u odnosu na prisutnost tema o problematici okoliša. Pomoću kvalitativne „usmjerene analize sadržaja“ za ovu svrhu izdvojeni su i analizirani izravni sadržaji u operativnim nastavnim programima uzorkovanih škola. Dobiveni rezultati pokazuju da su nastavni predmeti Etika i Tehnologija s ekologijom oni u kojima se nalazi najviše traženih tema o problematici okoliša. Također, sve pretraživane teme, iako s različitom kvantitetom, nalaze se u gotovo svim analiziranim nastavnim programima, osim u nastavnom programu za zanimanje Upravni referent. Što se tiče distribucije pojedinih tema, ističe se kako je najmanje sadržaja pronađeno o temi održivog razvoja. Preporuke za daljnje razvijanje srednjoškolskih nastavnih programa o okolišu prije svega se odnose na mijenjanje statusa predmeta Etika. Isto tako sugerira se promišljanje koncepta zasebnog predmeta u vezi s problematikom okoliša na razini srednjoškolskog općeg obrazovanja, zatim nastavak započete prakse ekologiziranja predmeta kao što su Biologija i Geografija te izvanučionička nastava kroz poticanje uključivanja formalnog obrazovanja u projekte međusektorske suradnje obrazovanja za lokalni razvoj.

Keywords

analiza sadržaja; nastavni program; srednje škole; teme o okolišu

Hrčak ID:

136070

URI

https://hrcak.srce.hr/136070

Publication date:

11.11.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 1.232 *