Skip to the main content

Original scientific paper

Utjecaj komunikacijsko-informacijske tehnologije na obrazovanje odraslih s invaliditetom

Ivana Batarelo Kokić orcid id orcid.org/0000-0002-8830-6252 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Splitu, Split, Croatia
Tamara Kisovar-Ivanda ; Department of Teachers' and Preschool Teachers' Education, University of Zadar, Zadar, Croatia


Full text: croatian pdf 233 Kb

page 501-514

downloads: 1.331

cite


Abstract

U andragoškim teorijama postoji nesklad oko iskoristivosti andragoških načela u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom: jedni ih smatraju korisnima, a drugi smatraju da teorijski okvir područja obrazovanja odraslih ne pruža dovoljno smjernica za provedbu obrazovanja osoba s invaliditetom. Teorijski okvir cjeloživotnog učenja, kao važan dio suvremene andragoške teorije, osigurava dodatni prostor za pojašnjenje korisnosti informacijsko komunikacijske tehnologije u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom. U radu se razmatraju teorije upotrebe informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom, a zatim se empirijski provjeravaju. Empirijska provjera potvrđuje pozitivan učinak teorije o korisnosti ICT tehnologije u obrazovanju osoba s invaliditetom. Glavni je doprinos ovog rada u novoj klasifikaciji uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologija u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom, u kojoj težište više nije na vrsti tehnologije ili poteškoće koju ima odrasla osoba s invaliditetom. Nova je klasifikacija utemeljena na: (1) sadržajima o kojima se uči i načinu na koji se uči u okruženju za obrazovanje odraslih, (2) pomagalima u učenju i poučavanju odraslih osoba s invaliditetom te (3) tehnologiji koja se rabi u radu osoba s invaliditetom.

Keywords

andragoška teorija; informacijsko-komunikacijska tehnologija; odrasle osobe s invaliditetom

Hrčak ID:

136107

URI

https://hrcak.srce.hr/136107

Publication date:

11.3.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.949 *