Original scientific paper
Utjecaj komunikacijsko-informacijske tehnologije na obrazovanje odraslih s invaliditetom
Ivana Batarelo Kokić
orcid.org/0000-0002-8830-6252
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Splitu, Split, Croatia
Tamara Kisovar-Ivanda
; Department of Teachers' and Preschool Teachers' Education, University of Zadar, Zadar, Croatia
Abstract
U andragoškim teorijama postoji nesklad oko iskoristivosti andragoških načela u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom: jedni ih smatraju korisnima, a drugi smatraju da teorijski okvir područja obrazovanja odraslih ne pruža dovoljno smjernica za provedbu obrazovanja osoba s invaliditetom. Teorijski okvir cjeloživotnog učenja, kao važan dio suvremene andragoške teorije, osigurava dodatni prostor za pojašnjenje korisnosti informacijsko komunikacijske tehnologije u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom. U radu se razmatraju teorije upotrebe informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom, a zatim se empirijski provjeravaju. Empirijska provjera potvrđuje pozitivan učinak teorije o korisnosti ICT tehnologije u obrazovanju osoba s invaliditetom. Glavni je doprinos ovog rada u novoj klasifikaciji uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologija u obrazovanju odraslih osoba s invaliditetom, u kojoj težište više nije na vrsti tehnologije ili poteškoće koju ima odrasla osoba s invaliditetom. Nova je klasifikacija utemeljena na: (1) sadržajima o kojima se uči i načinu na koji se uči u okruženju za obrazovanje odraslih, (2) pomagalima u učenju i poučavanju odraslih osoba s invaliditetom te (3) tehnologiji koja se rabi u radu osoba s invaliditetom.
Keywords
andragoška teorija; informacijsko-komunikacijska tehnologija; odrasle osobe s invaliditetom
Hrčak ID:
136107
URI
Publication date:
11.3.2015.
Visits: 3.680 *