Skip to the main content

Professional paper

Opservacija i praćenje djece u odgojno-obrazovnoj praksi predškolskih ustanova

Jasmina Bećirović-Karabegović ; Faculty of Pedagogy, University of Sarajevo


Full text: croatian pdf 646 Kb

page 717-733

downloads: 23.525

cite


Abstract

Opserviranje i praćenje djece predstavlja prvi korak u transformiranju odgojno-obrazovne prakse ka stvarnoj kvaliteti. Stvarna kvaliteta definira se kao kvaliteta procesa nastala kroz rekonstruiranje i sukonstruiranje u kontekstu (Pirard i sur., 2011). Osim što osigurava značajan uvid u dječji razvoj i ponašanje, opservacija omogućava odgajatelju profesionalnu refl eksiju koja se u suvremenoj odgojnoj paradigmi smatra ključnom vještinom odgajatelja. U ovom radu posebno su istaknute ove dvije značajke opservacije. Pored toga, opservacija u predškolskom periodu ima svoje specifičnosti koje predstavljaju izazov za odgajatelja i u pogledu pronalaženja najprimjerenijih opservacijskih puteva i tehnika i u osvještavanju i kontroliranju otežavajućih faktora koji utječu na objektivnost opservacije.

Keywords

kvaliteta; odgajatelj; refleksija; objektivnost; tehnike opserviranja

Hrčak ID:

136112

URI

https://hrcak.srce.hr/136112

Publication date:

11.3.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 26.624 *