Other
Segmentacijska analiza poslovnih klijenata banaka pomoću samoorganizirajućih mapa
Sandro Jurković
Full text: croatian pdf 592 Kb
downloads: 1.753
cite
APA 6th Edition
Jurković, S. (2010). Segmentacijska analiza poslovnih klijenata banaka pomoću samoorganizirajućih mapa. EFZG working paper series, (08), 0-0. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/136963
MLA 8th Edition
Jurković, Sandro. "Segmentacijska analiza poslovnih klijenata banaka pomoću samoorganizirajućih mapa." EFZG working paper series, vol. , no. 08, 2010, pp. 0-0. https://hrcak.srce.hr/136963. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Jurković, Sandro. "Segmentacijska analiza poslovnih klijenata banaka pomoću samoorganizirajućih mapa." EFZG working paper series , no. 08 (2010): 0-0. https://hrcak.srce.hr/136963
Harvard
Jurković, S. (2010). 'Segmentacijska analiza poslovnih klijenata banaka pomoću samoorganizirajućih mapa', EFZG working paper series, (08), pp. 0-0. Available at: https://hrcak.srce.hr/136963 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Jurković S. Segmentacijska analiza poslovnih klijenata banaka pomoću samoorganizirajućih mapa. EFZG working paper series [Internet]. 2010 [cited 2024 December 22];(08). Available from: https://hrcak.srce.hr/136963
IEEE
S. Jurković, "Segmentacijska analiza poslovnih klijenata banaka pomoću samoorganizirajućih mapa", EFZG working paper series, vol., no. 08, pp. 0-0, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/136963. [Accessed: 22 December 2024]
Abstract
Samo-organizirajuće mape (SOM) su dvoslojne umjetne neuronske mreže koje su inicijalno kreirane za
rješavanje problema klaster analize, vizualizacije i apstrakcije podataka. Njihov najveći doprinos je u
području vizualizacije više-dimenzionalnih podataka na dvo-dimenzionalnu mapu, koja odražava
eventualne veze među ulaznim podacima. Cilj ovog rada je prezentirati teorijsku osnovu SOM-a i prikazati
primjenu metode u svrhu segmentacije tržišta.
U radu je objašnjen algoritam SOM-Ward koji je implementiran u softveru Viscovery SOMine. Tada je u
istom softveru provedena klaster analiza prema anketi poslovnih klijenata banaka. Nakon toga su prikazani
i interpretirani rezultati te analize kao tri segmenta. Segmenti se razlikuju s obzirom na atribute trgovinskog
poslovanja s inozemstvom (uvoz/izvoz), godišnje prihod, podrijetlo kapitala, stavove o odabiru kredita,
planove zapošljavanja itd. Tako kreirani segmenti mogu biti korišteni za daljnje odlučivanje o poduzimanju
marketinških aktivnosti.
Keywords
samo-organizirajuće mape; SOM; neuronska mreža; klaster analiza; segmentacija tržišta; rudarenje podataka
Hrčak ID:
136963
URI
https://hrcak.srce.hr/136963
Publication date:
14.11.2010.
Visits: 2.332
*