Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Segmentacijska analiza poslovnih klijenata banaka pomoću samoorganizirajućih mapa

Sandro Jurković


Puni tekst: hrvatski pdf 592 Kb

preuzimanja: 1.753

citiraj


Sažetak

Samo-organizirajuće mape (SOM) su dvoslojne umjetne neuronske mreže koje su inicijalno kreirane za
rješavanje problema klaster analize, vizualizacije i apstrakcije podataka. Njihov najveći doprinos je u
području vizualizacije više-dimenzionalnih podataka na dvo-dimenzionalnu mapu, koja odražava
eventualne veze među ulaznim podacima. Cilj ovog rada je prezentirati teorijsku osnovu SOM-a i prikazati
primjenu metode u svrhu segmentacije tržišta.
U radu je objašnjen algoritam SOM-Ward koji je implementiran u softveru Viscovery SOMine. Tada je u
istom softveru provedena klaster analiza prema anketi poslovnih klijenata banaka. Nakon toga su prikazani
i interpretirani rezultati te analize kao tri segmenta. Segmenti se razlikuju s obzirom na atribute trgovinskog
poslovanja s inozemstvom (uvoz/izvoz), godišnje prihod, podrijetlo kapitala, stavove o odabiru kredita,
planove zapošljavanja itd. Tako kreirani segmenti mogu biti korišteni za daljnje odlučivanje o poduzimanju
marketinških aktivnosti.

Ključne riječi

samo-organizirajuće mape; SOM; neuronska mreža; klaster analiza; segmentacija tržišta; rudarenje podataka

Hrčak ID:

136963

URI

https://hrcak.srce.hr/136963

Datum izdavanja:

14.11.2010.

Posjeta: 2.332 *