Skip to the main content

Preliminary communication

UTJECAJ STRUČNE OSPOSOBLJENOSTI NASTAVNIKA NA KONCEPTUALNO RAZUMIJEVANJE CVIJETA U UČENIKA UTVRĐENOG KORIŠTENJEM CRTEŽA

Žaklina Lukša ; Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec
Ines Radanović ; Biološki odsjek, PMF Sveučilište u Zagrebu
Damir Bendelja ; OŠ Sveta Marija
Nataša Pongrac ; OŠ Strahoninec


Full text: croatian pdf 596 Kb

page 23-37

downloads: 938

cite


Abstract

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi konceptualno razumijevanje cvijeta u učenika 5. i 7. razreda osnovne škole ovisno o stručnosti nastavnika korištenjem metode crtanja. Istraživanje je provedeno u dvije osnovne škole na uzorku od 66 učenika 5. i 79 učenika 7. razreda. Dio nastave provodila je stručno osposobljena nastavnica, a dio prehrambeni tehnolog bez završene dodatne pedagoško-psihološke i metodičke edukacije. Korišten je instrument za provjeru konceptualnog razumijevanja cvijeta izrađen za potrebe istraživanja. Učenici su uspješniji u reproduktivnom znanju dok postoji niz problema u konceptualnom razumijevanju. Utvrđena statistički značajna razlika u postignućima učenika ovisno o stručnoj osposobljenosti nastavnika mogla bi ukazivati na postojanje utjecaja osposobljenosti nastavnika na rezultate učenja i nivo konceptualnog razumijevanja, iako bi za potpunije zaključke istraživanje trebalo provesti na većem uzorku.

Keywords

cvijet; crtanje; konceptno razumijevanje; stručna osposobljenost nastavnika

Hrčak ID:

137240

URI

https://hrcak.srce.hr/137240

Publication date:

30.3.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.134 *