Informatologia, Vol. 48 No. 1-2, 2015.
Original scientific paper
UMJETNA INTELIGENCIJA U ODREĐIVANJU MARKETINŠKE STRATEGIJE KUPACA
Brano Markić
; Faculty of Economy, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Sanja Bijakšić
; Faculty of Economy, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Marko Šantić
; University Clinical Hospital of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Abstract
Umjetna inteligencija je na računalu temeljen analitički proces koji nastoji kreirati računalne sustave koje obično nazivamo inteligentni. Ekspertni sustavi su najvažniji dio umjetne inteligencije s ekonomskog aspekta. Oni pokušavaju oponašati čovjekov proces mišljenauključujući rasuđivanje i optimozaciju. Znanje se prikazuje u obliku skupa „if-then“ pravila u obliku baze znanja. Rezultati primjene sustava umjetne inteligencijeje oblikovanje marketing strategije prema kupcima pomoću pet faktora koji opisuju njihova ponašanja: prihodi, postotak razliie u cijeni, tržišni udjel, likvidnost, vrijednost kupca u dugom roku i vjerojatnost zadržavanja kupca. Marketing strategija prema kupcu ovisio kombinacijam vrijednosti tih atributa njihova ponašanja. Ekspertni sustavi pomažu „uroniti“ u podatke i identificirati najlojalnije kupce, klasificirati kupce u grupe, i planirati odgovarajuću marketing strategiju. Ekspertni sustav za određivanje adekvatne marketing strategije je razvijen uporabom programskog jezika Visual prolog. Visual Prolog je pokazao zadovoljavajuću primjensku i razvojnu moć.
Keywords
umjetna inteligencija; ekspertni sustavi; marketing strategija; baza znanja; Visual Prolog
Hrčak ID:
137717
URI
Publication date:
31.3.2015.
Visits: 4.559 *