Informatologia, Vol. 48 No. 1-2, 2015.
Original scientific paper
ZNAČAJ NASTAVNIH METODA I OBLIKA TE ORGANIZACIJSKIH OBLIKA KAO VAŽAN DIO PROFESIONALNOG RAZVOJA U OBRAZOVANJU I OSPOSOBLJAVANJU MENADŽERA ZAPOSLENIH U TURIZMU
Jasmina Starc
; School of Business and Management Novo mesto, Slovenia
Barbara Rodica
; School of Business and Management Novo mesto, Slovenia
Iva Konda
; School of Business and Management Novo mesto, Slovenia
Abstract
Članak predstavlja analizu prikladnosti nastavnih metoda, nastavnih oblika i organizacijskih oblika u obrazovanju i osposobljavanju menadžera zaposlenih u turizmu. U prvom dijelu su prezentirani i detaljno analizirani nastavni oblici (frontalni, grupni, rad u parovima, individualni rad), nastavne metode (objašnjenje, razgovor, rasprava, predavanje idr.) i organizacijski oblici (seminar, kurs, radionica, obrazovni sastanak, e-obrazovanje idr.) kao važan dio profesionalnog razvoja u obrazovanju i osposobljavanju menadžera. Drugi dio predstavlja rezultate istraživanja koje je provedeno na uzorku od 120 viših i srednjih menadžera zaposlenih u turizmu. Menadžeri zaposleni u turizmu u istraživanju su ocjenjivali prikladnost nastavnih metoda, nastavnih oblika i organizacijskih oblika koje su po njihovom mišljenju najprikladnije za kvalitetan prijenos sadržaja obrazovanja i osposobljavanja. Kao najprikladniji nastavni oblik su menadžeri zaposleni u turizmu ocijenili da je to grupni nastavni oblik gdje su kao najprikladnije oblike odabrali radionice, seminare, kursove i stručne ekskurzije. Kao najprikladnije nastavne metode opredijelili su igru uloga, metodu slučaja i metodu rasprave. Među najprikladnije organizacijske oblike oni uključuju radionice i seminare. Istraživanje je potvrdilo osnovnu pretpostavku da su menadžeri zaposleni u turizmu, kao najprikladnije među nastavnim oblicima, nastavnim metodama i organizacijskim oblicima izabrali one koje im pružaju aktivno sudjelovanje u procesu obrazovanja i osposobljavanja.
Keywords
obrazovanje; menadžmet; turizam
Hrčak ID:
137728
URI
Publication date:
31.3.2015.
Visits: 13.481 *