Skip to the main content

Review article

TURIZAM U REPUBLICI HRVATSKOJ – ISTINE I ZABLUDE

Vlado Galičić ; Faculty of Tourism and Hospitality Management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Full text: english pdf 594 Kb

page 78-94

downloads: 1.760

cite


Abstract

Percepcija stručne, medijske i političke javnosti u Hrvatskoj o značenju turizma za njezino cjelokupno gospodarstvo različita je, u ovisnosti od privremenih partikularnih interesa određenog segmenta tih javnosti. Najčešća metoda interpretacije turističkih postignuća svodi se na iznošenje podataka o ostvarenom fizičkom prometu (broju turističkih dolazaka i broju ostvarenih noćenja) a vrlo rijetko se, osim ukupnog deviznog priljeva od turizma, analitički interpretiraju podaci o ostvarenim financijskim efektima turizma. U nedostatku drugih pozitivnih gospodarskih efekata, turizam je često neopravdano i nezasluženo u fokusu javnosti jer generira apsolutno malo financijskih sredstava ali relativno značajno sudjeluje u bruto društvenom proizvodu, što doprinosi stvaranju nepotpune slike o stvarnoj ulozi i značenju turizma za gospodarstvo Hrvatske. To je bio temeljni motiv za istraživanja u ovom radu, u kojem se kroz pregled fizičkih i financijskih pokazatelja pokušavaju otkloniti zablude i utvrditi istine o stvarnim karakteristikama turističke ponude i efektima od turističke potražnje u Republici Hrvatskoj. U radu se polazi od hipoteze da je turizam značajna djelatnost za gospodarstvo Hrvatske, sa svim svojim komplementarnim učincima, na zaposlenost, izvoz usluga, potrošnju, prehrambenu industriju, promet, ugostiteljstvo i turističko posredovanje ali niti približno s tolikim značajem, koliko joj se neopravdano poklanja medijska pozornost.

Keywords

turizam; ugostiteljstvo; turističke potražnje i opskrbe; ekonomija; ljudski resursi

Hrčak ID:

137738

URI

https://hrcak.srce.hr/137738

Publication date:

31.3.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.685 *