Skip to the main content

Preliminary communication

Metode i postupci poučavanja i učenja u nastavi prirode i društva

Zdenko Braičić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Marina Đuranović ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Irena Klasnić ; Juraj Habdelić Primary School, Velika Gorica


Full text: english pdf 388 Kb

page 83-95

downloads: 598

cite

Full text: croatian pdf 388 Kb

page 83-95

downloads: 1.428

cite


Abstract

U radu se raspravlja o učestalosti primjene metoda i postupaka poučavanja u nastavi prirode i društva. S obzirom na to da je riječ o sadržajno heterogenom nastavnom predmetu koji se oslanja na spoznaje brojnih prirodnih i društvenih znanosti, u nastavi je moguće primijeniti širok repertoar metoda i postupaka poučavanja i učenja. Provedenim empirijskim istraživanjem utvrđeno je da u većem dijelu nastave dominiraju razgovor, rad s udžbenikom, učiteljevo predavanje i demonstracije slika i predmeta, a iznimno se rijetko primjenjuju rad s računalom, projektna metoda i rad sa stručnim tekstovima. Unatoč značajkama i mogućnostima nastavnog predmeta, u nastavi su nedovoljno zastupljene metode/postupci koji potiču istraživačko i iskustveno učenje. Utvrđene su i razlike u primjeni pojedinih metoda i postupaka ovisno o tome poučava li se njima prirodoslovni, geografski ili povijesni sadržaj, kao i s obzirom na radni staž ispitanika.

Keywords

geografski sadržaj; metode i postupci poučavanja; povijesni sadržaj; priroda i društvo; prirodoslovni sadržaj

Hrčak ID:

137694

URI

https://hrcak.srce.hr/137694

Publication date:

25.2.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.853 *