Skip to the main content

Preliminary communication

Put prema kvaliteti u teoriji i praksi ranog odgoja: identitet profesije odgojitelja

Anka Jurčević-Lozančić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: english pdf 355 Kb

page 125-135

downloads: 494

cite

Full text: croatian pdf 355 Kb

page 125-135

downloads: 615

cite


Abstract

Odgojiteljska profesija iznimno je složena, zahtijeva visoku profesionalnu svijest, kontinuirano istraživanje odgojno-obrazovne prakse, odgovornost, etičnost, kreativnost, sposobnost stalne refleksivne prosudbe i gotovo je nemoguće zamisliti napredovanje unutar profesije bez cjeloživotnoga učenja i profesionalnoga usavršavanja. Istraživanje čiji rezultati slijede u ovom radu provedeno je s ciljem utvrđivanja stajališta odgojitelja o potrebi i važnosti njihova cjeloživotnog učenja i daljnjeg profesionalnog razvoja u odnosu na postojeće inicijalno obrazovanje odgojitelja, njihovu životnu dob i godine radnog iskustva. U ovom istraživanju sudjelovala su 573 odgojitelja Zagrebačke, Karlovačke, Međimurske, Bjelovarsko-bilogorske i Virovitičko-podravske županije.Rezultati istraživanja pokazuju da je s obzirom na životnu dob, postojeću razinu inicijalnog obrazovanja i godine radnog iskustva odgojitelja od ukupno pet čestica dobivena statistički značajna razlika samo na prvoj čestici (Znanja stečena tijekom mojega studiranja značajno su unaprijedila moju teorijsku stručnost). Iz vrijednosti deskriptivne statistike vidljivo je da postojeće inicijalno obrazovanje relativno zadovoljava njihova teorijska i praktična očekivanja u smislu stjecanja ukupnog znanja.

Keywords

cjeloživotno učenje; kvaliteta teorije i prakse; rani odgoj i obrazovanje; stajališta odgojitelja

Hrčak ID:

137696

URI

https://hrcak.srce.hr/137696

Publication date:

25.2.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.242 *