Skip to the main content

Review article

Pokazatelji provedbe inkluzivne prakse u procesu samovrednovanja škole

Jasna Kudek Mirošević ; Dragutin Tadijanović Primary School, Zagreb


Full text: croatian pdf 374 Kb

page 207-218

downloads: 536

cite

Full text: english pdf 374 Kb

page 207-218

downloads: 476

cite


Abstract

Samovrednovanje kao proces unapređivanja kvalitete rada škole temelji se na pronalaženju jakih strana i utvrđivanju mogućih nedostataka svih subjekata, sudionika koji sudjeluju u odgojno-obrazovnom procesu (učenici, roditelji, učitelji i stručni suradnici) radi utvrđivanja postojećeg stanja i unapređenja kvalitete škole. Važnost inkluzivnog obrazovanja jest u promjeni i primjeni nastavnih oblika i metoda rada u cilju ostvarivanja različitih odgojno-obrazovnih potreba učenika. Stoga je u procesu samovrednovanja škole naglasak na promjeni strukture i primjeni prakse koja može odgovoriti na individualne potrebe učenika. Za praćenje inkluzivne prakse to znači osiguravanje optimalnog razvoja svakog učenika uključujući učenike s teškoćama, u skladu s njihovim sposobnostima i mogućnostima, kao i osiguranje jednakih mogućnosti obrazovanja i adekvatnih sustava podrške. Za procjenu uspješ¬nosti kvalitete odgojno-obrazovnog rada, cilj ovoga istraživanja je uočavanje pokazatelja provedbe inkluzivne prakse putem stavova učenika i roditelja u procesu samovrednovanja škole. Na uzorku od 74 učenika i 48 roditelja iz jedne osnovne škole na području grada Zagreba postavljena je hipoteza prema kojoj ne postoji statistički značajna razlika između učenika i roditelja u procjeni inkluzivnog odgojno-obrazovnog rada u školi. Rezultati pokazuju da učenici i roditelji inkluzivni odgojno-obrazovni rad i školu procjenjuju pozitivno.

Keywords

samovrednovanje; učenici; roditelji; odgojno-obrazovna inkluzija

Hrčak ID:

137689

URI

https://hrcak.srce.hr/137689

Publication date:

25.2.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.920 *