Review article
Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa
Edita Slunjski
; University of Zagreb; Faculty of Humanities and Social Sciences
Full text: english pdf 640 Kb
page 253-264
downloads: 964
cite
APA 6th Edition
Slunjski, E. (2015). Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 253-264. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/137688
MLA 8th Edition
Slunjski, Edita. "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa." Croatian Journal of Education, vol. 17, no. Sp.Ed.1, 2015, pp. 253-264. https://hrcak.srce.hr/137688. Accessed 3 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Slunjski, Edita. "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa." Croatian Journal of Education 17, no. Sp.Ed.1 (2015): 253-264. https://hrcak.srce.hr/137688
Harvard
Slunjski, E. (2015). 'Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), pp. 253-264. Available at: https://hrcak.srce.hr/137688 (Accessed 03 January 2025)
Vancouver
Slunjski E. Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [cited 2025 January 03];17(Sp.Ed.1):253-264. Available from: https://hrcak.srce.hr/137688
IEEE
E. Slunjski, "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa", Croatian Journal of Education, vol.17, no. Sp.Ed.1, pp. 253-264, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/137688. [Accessed: 03 January 2025]
Full text: croatian pdf 640 Kb
page 253-264
downloads: 714
cite
APA 6th Edition
Slunjski, E. (2015). Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 253-264. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/137688
MLA 8th Edition
Slunjski, Edita. "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa." Croatian Journal of Education, vol. 17, no. Sp.Ed.1, 2015, pp. 253-264. https://hrcak.srce.hr/137688. Accessed 3 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Slunjski, Edita. "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa." Croatian Journal of Education 17, no. Sp.Ed.1 (2015): 253-264. https://hrcak.srce.hr/137688
Harvard
Slunjski, E. (2015). 'Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), pp. 253-264. Available at: https://hrcak.srce.hr/137688 (Accessed 03 January 2025)
Vancouver
Slunjski E. Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [cited 2025 January 03];17(Sp.Ed.1):253-264. Available from: https://hrcak.srce.hr/137688
IEEE
E. Slunjski, "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa", Croatian Journal of Education, vol.17, no. Sp.Ed.1, pp. 253-264, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/137688. [Accessed: 03 January 2025]
Abstract
Kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa u vrtiću određuje nekoliko čimbenika, među kojima i kreiranje prostornog okruženja. Ono znatno utječe na perspektivu učenja i odgoja djeteta, kao i na mogućnosti stupanja djeteta u različite socijalne interakcije. Afirmacija multidisciplinarnog pristupa u procesu kreiranja prostornog okruženja vrtića iziskuje povezivanje i suradnju stručnjaka pedagoške i arhitektonske struke. Odgajatelj, pedagog, arhitekt, dizajner, krajobrazni arhitekt i drugi stručnjaci pristupaju zajedničkom osmišljavanjanju, oblikovanju i projektiranju građevine i njezine prostorne značajke. Oživljavanje pedagoških ideja u arhitektonskoj izvedbi prostora vrtića omogućuje preveniranje i nadvladavanje barijera koje djeluju nepovoljno na kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa. Senzibiliziranje stručnjaka arhitektonske struke za bolje razumijevanje perspektive djeteta, kao i složenog procesa njegova odgoja i učenja, u tom procesu ima posebno važnu ulogu. Ono omogućuje dizajniranje prostornih uvjeta koji odražavaju suvremeno shvaćanje djeteta i institucijskog djetinjstva, u čijem su središtu slobodan izbor, aktivnost, istraživanje, otkrivanje, kretanje, inicijativa djeteta i samoorganizacija njegovih aktivnosti. U radu se raspravlja o različitim mogućnostima povezivanja i suradnje stručnjaka pedagoškog i arhitektonskog profila u procesu oblikovanja prostora vrtića i mogućnosima uključivanja djeteta u taj proces.
Keywords
arhitekt; multidisciplinarni pristup; pedagog; prostorno okruženje; rani odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
137688
URI
https://hrcak.srce.hr/137688
Publication date:
25.2.2015.
Article data in other languages:
english
Visits: 3.556
*