Review article
Strategija upravljanja ljudskim resursima u prometnim poduzećima
Saša Aksentijević
orcid.org/0000-0001-8096-9142
; Aksentijević vještačenje i savjetovanje d.o.o., Viškovo, Croatia
Edvard Tijan
orcid.org/0000-0002-7642-0496
; University of Rijeka, Faculty of Maritime Studies, Rijeka, Croatia
Barbara Marinković
; University of Rijeka, Faculty of Maritime Studies, Rijeka, Croatia
Abstract
Upravljanje ljudskim resursima može se držati strateškom poslovnom funkcijom ukoliko se provodi kroz sustavno organiziranu i praćenu strategiju sukladnu postavljenoj politici. Uspješnost dostizanja
postavljenih ciljeva mjeri se putem postavljenih ključnih pokazatelja (indikatora) upravljanja (KPI). Ova poslovna funkcija u prometnim poduzećima nadzire, nadgleda i provodi postavljenu strategiju,
no postavljene ciljeve može dostići samo uz suradnju linijskog, funkcionalnog i mrežnog rukovodstva. Pri uspostavljanju sustava upravljanja ljudskim resursima važno je razmotriti činjenicu kako u usmjeravanju i upravljanju zaposlenicima važan čimbenik predstavljaju njihova interna htijenja, stremljenja i osobine koje je vrlo teško izmjeriti i kvantificirati, za razliku od onih karakteristika zaposlenika koje je moguće objektivno mjeriti ili procjenjivati. Takvi subjektivni čimbenici koji nastaju i evoluiraju unutar pojedinih prometnih poduzeća ili većih organizacija mogu se podvesti pod zajednički nazivnik korporativne kulture. Poznavanje obrazaca korporativne kulture od odlučujućeg je značenja za uspješno provođenje korporativne strategije upravljanja ljudskim resursima kroz donesene politike iuz praćenje ključnih pokazatelja performansi.
Keywords
Upravljanje ljudskim resursima; ključni pokazatelji performansi; prometna poduzeća; strategija upravljanja ljudskim resursima; politika upravljanja ljudskim resursima
Hrčak ID:
138217
URI
Publication date:
28.4.2015.
Visits: 6.364 *