Preliminary communication
Slika što ostaje
Leonida Kovač
; Akademija likovnih umjetnosti, Sveučilište u Zagrebu
Abstract
Razmatrajući odnos vremena i fotografske slike na primjeru sedmog broja antičasopisa Gorgona čiji su jedini sadržaj dvije iste, ali ne i identične fotografije Miljenka Horvata, autorica uvodi termin »misleća slika« i argumentira ga konceptom nelinearnog vremena. Teorijsko uporište pronalazi u Deleuzeovu pojmu »vrijeme-slika« i njegovu shvaćanju nekronološkog vremena te u Povijesno-filozofijskim tezama Waltera Benjamina, odnosno u Benjaminovu imperativu »razvijanja umijeća citiranja bez navodnih znakova«. Susljedno tome, u ovom se tekstu Horvatova fotografija Skagen iz 1963. godine razmatra kao citat bez navodnika.
Keywords
misleća slika; nekronološko vrijeme; nagon smrti; pogled; Drugo; povijest
Hrčak ID:
138256
URI
Publication date:
10.12.2013.
Visits: 1.464 *