Skip to the main content

Review article

OBLIKOVANJE MEDIJA VANJSKOG OGLAŠAVANJA ZA BOLJU SIGURNOST U PROMETU

Maja Brozović
Jesenka Pibernik


Full text: croatian pdf 261 Kb

page 151-158

downloads: 1.139

cite


Abstract

Vanjsko oglašavanje uz televiziju, radio, internet i dnevni tisak, pripada glavnim medijima oglašivačke industrije. To su mediji eksterijera koji se postavljaju uz prometnice, a njihove poruke namijenjene su sudionicima prometa, vozačima. Osim komercijalnih priopćavanja i reklamiranja, mediji vanjskog oglašavanja primjenjuju se i u kampanjama Nacionalnog programa sigurnosti na cestama u cilju informiranja sudionika u prometu o opasnostima i njihovim posljedicama koje se pojavljuju na cestama zbog nepoštovanja propisa. Zbog toga je za njihovo oblikovanje iznimno bitno poruku učiniti vizualno prepoznatljivom u kratkom vremenu jer je vrijeme primanja poruke putem veleplakata vrlo kratko.
Načini privlačenja pozornosti uz aktiviranje interesa prikazani su u radu na primjerima veleplakata koji su bili izloženi uz visokofrekventne prometnice na području Republike Hrvatske. Prikazani su primjeri plakata temeljenih na humoru, manipulirajućim simbolima, provokaciji i kao sredstva javnog priopćavanja u sklopu Nacionalnog programa sigurnosti na cestama.
Na temelju analize različitih rješenja zaključno su definirani kriteriji koje treba zadovoljiti da bi se postigla vizualno aktivna poruka prezentirana medijima vanjskog oglašavanja.

Keywords

vanjsko oglašavanje; oblikovanje; veleplakat; sigurnost u prometu

Hrčak ID:

13404

URI

https://hrcak.srce.hr/13404

Publication date:

1.7.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 2.787 *