Skip to the main content

Original scientific paper

Otvorena nastava kao teorijski konstrukt

Slavica Bašić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 270 Kb

page 21-31

downloads: 783

cite

Full text: english pdf 142 Kb

page 31-31

downloads: 204

cite

Full text: german pdf 139 Kb

page 32-32

downloads: 189

cite


Abstract

Analiza radova koji se bave temom otvorene nastave pokazala je veliku šarolikost, difuznost shvaćanja i brojnost pokušaja određenja što otvorena nastava jest. Iz semantičkog određenja polja važenja naziva nije bilo moguće definirati pojam te su analizirana osnovna obilježja i izdvojena otvorenost kao kvalitativno distinktivno obilježje otvorene nastave, prikazani pokušaji konceptualizacije otvorenosti i, na kraju, analizirane ciljne vrijednosti otvorene nastave. Na temelju tako provedene višedimenzionalne analize autorica je uspostavila stanoviti teorijski okvir, polje važenja pojma otvorene nastave i indikatore otvorenosti koji se mogu smatrati polazištem za empirijska istraživanja inovativne (otvorene) nastavne prakse i za kritička promišljanja koncepta. Je li on i heuristički plodan, pokazat će nove analize i istraživanja na tom području.

Keywords

otvorena nastava; otvorenost; dimenzije otvorenosti; otvoreni kurikulum; ciljevi otvorene nastave

Hrčak ID:

139313

URI

https://hrcak.srce.hr/139313

Publication date:

19.5.2006.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.491 *