Original scientific paper
Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika
Marko Palekčić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 485 Kb
page 209-232
downloads: 3.346
cite
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2005). Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 209-232. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139324
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 2, 2005, pp. 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja 2, no. 2 (2005): 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324
Harvard
Palekčić, M. (2005). 'Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(2), pp. 209-232. Available at: https://hrcak.srce.hr/139324 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Palekčić M. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 25];2(2):209-232. Available from: https://hrcak.srce.hr/139324
IEEE
M. Palekčić, "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 2, pp. 209-232, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139324. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: english pdf 166 Kb
page 209-210
downloads: 285
cite
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2005). Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 209-232. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139324
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 2, 2005, pp. 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja 2, no. 2 (2005): 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324
Harvard
Palekčić, M. (2005). 'Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(2), pp. 209-232. Available at: https://hrcak.srce.hr/139324 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Palekčić M. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 25];2(2):209-232. Available from: https://hrcak.srce.hr/139324
IEEE
M. Palekčić, "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 2, pp. 209-232, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139324. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: german pdf 111 Kb
page 233-233
downloads: 271
cite
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2005). Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 209-232. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139324
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 2, 2005, pp. 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika." Pedagogijska istraživanja 2, no. 2 (2005): 209-232. https://hrcak.srce.hr/139324
Harvard
Palekčić, M. (2005). 'Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(2), pp. 209-232. Available at: https://hrcak.srce.hr/139324 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Palekčić M. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 25];2(2):209-232. Available from: https://hrcak.srce.hr/139324
IEEE
M. Palekčić, "Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 2, pp. 209-232, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139324. [Accessed: 25 November 2024]
Abstract
Upravljanje i kontrola učinkovitosti obrazovnog sustava putem uvođenja obrazovnih standarda nalaže evaluaciju postignuća učenika u formi kompetencija. Ocjenjivanje uspješnosti obrazovnog sustava putem određenja standarda predviđa autonomiju škole u dostizanju tih standarda. Usmjerenost na postignuća učenika implicira i pitanje hoće li to preusmjeravanje voditi promjenama u poboljšavanju škole i nastave. Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika tako postaje krucijalno pitanje. Koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika, autor pokazuje (teorijsko spoznajnom) metaanalizom empirijskih longitudinalnih ciljeva. Rezultati metaanalize dokazuju: značajan je utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenika (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance), postoje mogućnosti istodobnog ostvarivanja kognitivnih i afektivnih ciljeva i veliko je značenje izgrađenih kompetencija nastavnika u ostvarivanju različitih ciljeva obrazovanja. Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istodobno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na taj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava i iz kuta dobivenih rezultata empirijskih istraživanja.
Keywords
kurikulum; obrazovni standardi; kvaliteta nastave i postignuća učenika; empirijska istraživanja; ciljevi nastave i forme nastave; kompetencije nastavnika
Hrčak ID:
139324
URI
https://hrcak.srce.hr/139324
Publication date:
19.12.2005.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 6.582
*