Skip to the main content

Original scientific paper

Kurikulum suvremene škole

Vladimir Jurić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: english pdf 146 Kb

page 185-186

downloads: 1.359

cite

Full text: german pdf 111 Kb

page 197-197

downloads: 372

cite


Abstract

Svrha je ovog rada odrediti dimenzije kurikuluma škole kao temeljnog dokumenta kojim se predviđa rad, način djelovanja i evaluiranje učinaka sveukupnog školskog života na učenike i učitelje/nastavnike. O kurikulumu nastave bilo je do sada mnogo više riječi, a kurikulum škole kao da je pokrivao područje godišnjeg planiranja i kurikulumiranja rada, iako to može biti samo djelomično. Zakonski okviri nalaze se ponekad u konfliktu s razvojem i autonomijom škole, iako to nije neizbježno, ali se pojavljuje često kao posljedica dirigiranog utjecaja zakona i uredaba i na onim mjestima i područjima na kojima to nije potrebno. Unutarnji potencijali škole sputavaju se u spomenutom odnosu zakona i uredbi spram obrazovnih institucija, a istodobno se otežava izražavanje odgovornosti za kvalitetu i razvoj. Pojašnjenje razloga za kvalitetniji kurikulum škole dovodi se u vezu s njezinom učinkovitošću kao zadovoljenjem potreba učenika, roditelja i učitelja/nastavnika. Zbog toga se u ovom radu kurikulum škole povezuje s funkcijama škole, tendencijama njezinog optimalnog razvoja, autonomijom škole i poželjnim organizacijskim modelima na osnovi razvojnog kurikuluma.

Keywords

kurikulum; lokalni kurikulum; kurikulum i funkcije škole; okvirni plan; planiranje razvoja škole; provedba plana i kurikuluma; djelomična autonomija škole; školski timovi; razvoj i kvaliteta škole; otvorenost škole; transparentnost rada

Hrčak ID:

139326

URI

https://hrcak.srce.hr/139326

Publication date:

19.12.2005.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.702 *