Original scientific paper
Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura
Vlatko Previšić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 270 Kb
page 165-172
downloads: 3.219
cite
APA 6th Edition
Previšić, V. (2005). Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 165-172. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139327
MLA 8th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 2, 2005, pp. 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja 2, no. 2 (2005): 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327
Harvard
Previšić, V. (2005). 'Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura', Pedagogijska istraživanja, 2(2), pp. 165-172. Available at: https://hrcak.srce.hr/139327 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Previšić V. Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 25];2(2):165-172. Available from: https://hrcak.srce.hr/139327
IEEE
V. Previšić, "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 2, pp. 165-172, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139327. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: english pdf 193 Kb
page 165-166
downloads: 618
cite
APA 6th Edition
Previšić, V. (2005). Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 165-172. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139327
MLA 8th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 2, 2005, pp. 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja 2, no. 2 (2005): 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327
Harvard
Previšić, V. (2005). 'Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura', Pedagogijska istraživanja, 2(2), pp. 165-172. Available at: https://hrcak.srce.hr/139327 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Previšić V. Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 25];2(2):165-172. Available from: https://hrcak.srce.hr/139327
IEEE
V. Previšić, "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 2, pp. 165-172, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139327. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: german pdf 111 Kb
page 173-173
downloads: 327
cite
APA 6th Edition
Previšić, V. (2005). Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 165-172. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139327
MLA 8th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 2, 2005, pp. 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Previšić, Vlatko. "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura." Pedagogijska istraživanja 2, no. 2 (2005): 165-172. https://hrcak.srce.hr/139327
Harvard
Previšić, V. (2005). 'Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura', Pedagogijska istraživanja, 2(2), pp. 165-172. Available at: https://hrcak.srce.hr/139327 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Previšić V. Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 25];2(2):165-172. Available from: https://hrcak.srce.hr/139327
IEEE
V. Previšić, "Kurikulum suvremenog odgoja i škole: metodologija i struktura", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 2, pp. 165-172, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139327. [Accessed: 25 November 2024]
Abstract
Nacionalni kurikulum odgoja i obrazovanja danas je primarna tema svake prosvjetne politike, školske prakse, kulture, socijalizacije i, naravno, znanstvene pedagogije. Pedagoški osmišljen kurikulum najbolje se zrcali u aktualnoj obrazovnoj politici jedne zemlje, ali i u stručno postavljenoj metodologiji i strukturi njegove izrade. Stoga su određenje cilja odgoja; zadataka obrazovanja; nastavnih sadržaja i programa; uloge i osposobljenosti nastavnika; pedagoške tehnologije rada te objektivne evaluacije učinaka ozbiljan pedagoški i interdisciplinarni posao. Shvaćanje pritom današnjeg društvenog konteksta kurikularne strategije čini polazište koje se ne može zaobići u pluralno otvorenom svijetu. Školski kurikulum — kao svojevrsni racionalni društveni konsenzus i optimalni put odgoja, obrazovanja i formiranja jednog fleksibilnog identiteta modernog građanina — mora uzeti u obzir mnoga i različita filozofska, društvena, tehnička, kulturološka te pedagoška iskustva, znanja i kompetencije. U sukonstrukciji i provođenju kurikuluma sudjeluju mnogi organizirani i prikriveni činitelji. On je živo tkivo i otvorena knjiga u koju stalno treba upisivati nove sadržaje. Stoga sve instance odgoja i obrazovanja, a osobito škola, trebaju biti humane i kreativne zajednice koje ljudima pomažu da odrastu i djeluju u cjelokupnoj punini svoga individualnog i socijalnog bića. O tome govori ovaj članak, držeći se pritom, na ograničenu prostoru, tek osnovnih polazišta i naznaka metodologije i strukture izrade kurikuluma suvremenog odgoja i škole.
Keywords
kurikulum; odgoj; socijalizacija; škola; struktura; metodologija; kurikularni koncepti i vrste; standardi obrazovanja; sukonstrukcija kurikuluma; nastavni plan i program; nastavna tehnologija; učitelji; kreativnost
Hrčak ID:
139327
URI
https://hrcak.srce.hr/139327
Publication date:
19.12.2005.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 8.619
*