Original scientific paper
Nastava kao čin ravnoteže
Rainer Lersch
; Sveučlište u Marburgu, Njemačka Institut za školsku pedagogiju
Full text: croatian pdf 4.172 Kb
page 85-99
downloads: 388
cite
APA 6th Edition
Lersch, R. (2005). Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 85-99. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139345
MLA 8th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 1, 2005, pp. 85-99. https://hrcak.srce.hr/139345. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja 2, no. 1 (2005): 85-99. https://hrcak.srce.hr/139345
Harvard
Lersch, R. (2005). 'Nastava kao čin ravnoteže', Pedagogijska istraživanja, 2(1), pp. 85-99. Available at: https://hrcak.srce.hr/139345 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Lersch R. Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 18];2(1):85-99. Available from: https://hrcak.srce.hr/139345
IEEE
R. Lersch, "Nastava kao čin ravnoteže", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 1, pp. 85-99, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139345. [Accessed: 18 November 2024]
Full text: english pdf 123 Kb
page 85-86
downloads: 195
cite
APA 6th Edition
Lersch, R. (2005). Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 85-99. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139345
MLA 8th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 1, 2005, pp. 85-99. https://hrcak.srce.hr/139345. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja 2, no. 1 (2005): 85-99. https://hrcak.srce.hr/139345
Harvard
Lersch, R. (2005). 'Nastava kao čin ravnoteže', Pedagogijska istraživanja, 2(1), pp. 85-99. Available at: https://hrcak.srce.hr/139345 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Lersch R. Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 18];2(1):85-99. Available from: https://hrcak.srce.hr/139345
IEEE
R. Lersch, "Nastava kao čin ravnoteže", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 1, pp. 85-99, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139345. [Accessed: 18 November 2024]
Full text: german pdf 82 Kb
page 99-99
downloads: 264
cite
APA 6th Edition
Lersch, R. (2005). Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 85-99. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139345
MLA 8th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 1, 2005, pp. 85-99. https://hrcak.srce.hr/139345. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja 2, no. 1 (2005): 85-99. https://hrcak.srce.hr/139345
Harvard
Lersch, R. (2005). 'Nastava kao čin ravnoteže', Pedagogijska istraživanja, 2(1), pp. 85-99. Available at: https://hrcak.srce.hr/139345 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Lersch R. Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 18];2(1):85-99. Available from: https://hrcak.srce.hr/139345
IEEE
R. Lersch, "Nastava kao čin ravnoteže", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 1, pp. 85-99, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139345. [Accessed: 18 November 2024]
Abstract
Pri upravljanju obrazovanjem u Njemačkoj priprema se promjena paradigme: umjesto dosadašnjeg ulaznog usmjeravanja preko smjernica i nastavnih planova uskoro se treba provesti osiguranje kvalitete preko provjere postizanja obrazovnih standarda — dakle izlazno usmjeravanje. Obrazovni standardi formuliraju očekivanja društva prema tome što učenici određene dobi trebaju (minimalno) znati i umjeti iz određenog predmeta: oni se stoga formuliraju kao očekivane kompetencije (a ne kao sadržajni katalozi), što ima znatne posljedice za oblikovanje nastavnih procesa. Izobrazba potrebnih različitih kompetencija (stjecanje dobro organiziranog znanja, sposobnosti za primjenu tog znanja, izobrazba općih ključnih kvalifikacija, kao i stjecanje vrijednosnih smjernica za društveno odgovorno služenje stečenim kompetencijama) za svaki predmet iziskuje drugačije prilike za učenje, a time i različite pedagoške i didaktičke mjere. Utoliko iz uvođenja obrazovnih standarda kao društveno očekivanih kompetencija slijedi prije svega nužnost širokog spektra alternativnih nastavnih metoda za čiju se kompetentnu primjenu sadašnji i budući nastavnici trebaju posebno kvalificirati.
Keywords
promjena paradigme; obrazovni standardi — društveno očekivane kompetencije; oblikovanje nastavnog procesa; obrazovanje nastavnika
Hrčak ID:
139345
URI
https://hrcak.srce.hr/139345
Publication date:
20.5.2005.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 2.013
*