Skip to the main content

Preliminary communication

DEMOGRAFSKE KARAKTERISTIKE I KUPOVNO PONAŠANJE MODNO ORIJENTIRANIH POTROŠAČA U HRVATSKOJ

Ivan-Damir Anić
Mirela Mihić


Full text: english pdf 324 Kb

page 103-118

downloads: 8.258

cite


Abstract

Svrha ovog istraživanja je dobiti nove spoznaje o vezi između demografskih obilježja, sklonosti potrošača prema modi i izdataka za kupnju odjevnih predmeta. Podaci koji su prikupljeni upitnikom u Hrvatskoj analizirani su primjenom regresije i analize varijance (ANOVA-e). U načelu, rezultati potvrđuju konceptualni model istraživanja. Žene, mlađi potrošači i potrošači s višom razinom dohotka skloniji su modnom odijevanju od ostalih grupa potrošača. Također, kućanstva s manje članova pokazuju veću sklonost prema modi. Potrošači koji su skloni modi također kupuju više odjevnih predmeta i skloniji su neplaniranoj kupnji. Model istraživanja prikazan u ovom radu može pomoći proizvođačima odjeće i maloprodavačima da bolje predvide ponašanje potrošača koji su skloni modi, i da bolje usmjere i osmisle svoje promotivne aktivnosti, te povećaju konkurentnost na tržištu.

Keywords

industrija odjeće; kupovno ponašanje; sklonost potrošača prema modi; demografske karakteristike; neplanirana kupnja

Hrčak ID:

139349

URI

https://hrcak.srce.hr/139349

Publication date:

22.5.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 10.839 *