Ekonomski pregled, Vol. 66 No. 2, 2015.
Prethodno priopćenje
DEMOGRAFSKE KARAKTERISTIKE I KUPOVNO PONAŠANJE MODNO ORIJENTIRANIH POTROŠAČA U HRVATSKOJ
Ivan-Damir Anić
Mirela Mihić
Sažetak
Svrha ovog istraživanja je dobiti nove spoznaje o vezi između demografskih obilježja, sklonosti potrošača prema modi i izdataka za kupnju odjevnih predmeta. Podaci koji su prikupljeni upitnikom u Hrvatskoj analizirani su primjenom regresije i analize varijance (ANOVA-e). U načelu, rezultati potvrđuju konceptualni model istraživanja. Žene, mlađi potrošači i potrošači s višom razinom dohotka skloniji su modnom odijevanju od ostalih grupa potrošača. Također, kućanstva s manje članova pokazuju veću sklonost prema modi. Potrošači koji su skloni modi također kupuju više odjevnih predmeta i skloniji su neplaniranoj kupnji. Model istraživanja prikazan u ovom radu može pomoći proizvođačima odjeće i maloprodavačima da bolje predvide ponašanje potrošača koji su skloni modi, i da bolje usmjere i osmisle svoje promotivne aktivnosti, te povećaju konkurentnost na tržištu.
Ključne riječi
industrija odjeće; kupovno ponašanje; sklonost potrošača prema modi; demografske karakteristike; neplanirana kupnja
Hrčak ID:
139349
URI
Datum izdavanja:
22.5.2015.
Posjeta: 10.839 *