Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v17i2.1796

Mišljenje učitelja o metodičkim aspektima uvođenja standardnih školskih pisama u početno čitanje i pisanje na hrvatskome jeziku

Martina Kolar Billege ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: english pdf 517 Kb

page 411-452

downloads: 419

cite

Full text: croatian pdf 517 Kb

page 411-452

downloads: 623

cite


Abstract

Standardna školska pisma namijenjena su poučavanju početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku. Rezultat su znanstvenoga projekta i uvrštena su u Hrvatski pravopis (2013). Implementirana su u nastavu prvih razreda osnovne škole od šk. god. 2014./2015. U radu prikazujemo sadržaj početnoga čitanja i pisanja u okviru nastavnoga predmeta Hrvatski jezik te ispitujemo mišljenje učitelja i drugih odgojno-obrazovnih djelatnika o važnosti implementacije standardnih školskih pisama kao elementa jezičnoga identiteta, o usklađenosti školskoga pisma s razvojnim osobinama učenika te o zadržavanju prepoznatljivosti slova u rukopisnom pisanju na temelju poučavanja standardnih školskih pisama. Prikazujemo mišljenje ispitanika o važnosti elemenata potrebnih za metodičko strukturiranje nastave početnoga čitanja i pisanja, o potrebi vrednovanja čitkosti rukopisnoga pisma te o potrebi edukacije učitelja za pisanje standardnim školskim pismima. Ispitanici u istraživanju smatraju standard pisama za početno čitanje i pisanje važnim indikatorom jezičnoga identiteta te prepoznaju važnost elemenata potrebnih za metodičko strukturiranje nastave početnoga čitanja i pisanja. Također smatraju potrebnim vrednovati čitkost rukopisa te educirati učitelje za pisanje tim pismima.

Keywords

hrvatski jezik; metodika početnoga čitanja i pisanja; standardna školska pisma

Hrčak ID:

141192

URI

https://hrcak.srce.hr/141192

Publication date:

29.6.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.381 *