Review article
EKOLOGIZACIJA VISOKOGA ŠKOLSTVA
Udo Kuckartz
; Freie Universitat, Berlin
Abstract
Zamisao održivoga razvitka — što je u Agendi 21 proglašena modelom svjetske ekološke politike — zahtijeva od svih područja društva odgovarajuću preorijentaciju. U ovome radu razmatra se pitanje koji se zadaci postavljaju pred sveučilišta. Polazeći od uloge namijenjene sveučilištima u Agendi 21, prikazuje se stanje ekologiziranosti njemačkih sveučilišta s obzirom na aspekte kao što su integracija ekološke problematike u nastavu i znanost te razvijanje ekoloških kolegija.
Drugi dio ovoga rada bavi se poveljom Copernicus, što ju je donijela Europska rektorska konferencija. Tom poveljom želi se razviti program visokoga škostva za održiv razvitak. Razmatra se djelatni program koji se sastoji od 10 točaka. Glede svake točke programa promatra se trenutačno stanje, razvijaju mjere primjene i analiziraju potencijalni troškovi. U njemačkim visokoškolskim ustanovama djeluje više od dva milijuna nastavnika i studenata, koji raspolažu ključnim kvalifikacijama za održiv razvitak. Iznosi se prijedlog da bi ekologizaciju visokoga školstva trebalo povezati s trenutačnom raspravom o reformi visokoga školstva.
Keywords
kurikulum; Njemačka; održiv razvitak; visoko školstvo
Hrčak ID:
141509
URI
Publication date:
15.1.1997.
Visits: 1.642 *