Professional paper
Nove usluge mrežnog kataloga kao oslonac razvoja i poboljšanja kvalitete usluga u knjižnicama
Ivan Jelić
orcid.org/0000-0001-8966-4660
; Knjižnice grada Zagreba, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Imajući na umu brz razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije, a u skladu s tim i mijenjanje navika naših članova, pri osmišljavanju i planiranju novoga mrežnog kataloga Knjižnica grada Zagreba, jedan od ciljeva bio je povezati tradicionalne usluge knjižnica s novim, modernim uslugama u skladu s potrebama naših članova koji žele koristiti usluge knjižnice na daljinu te imati kvalitetniju komunikaciju s knjižnicom, brzo i jednostavno pomoću obrasca za kontakt na mrežnom katalogu. Knjižnice, ako žele i u 21. stoljeću ostati značajan izvor informacija, moraju usvojiti nove modele poslovanja prilagođene potrebama novih naraštaja, moraju znati odgovoriti na informacijske potrebe naraštaja mladih ljudi koji računalom i mobilnim uređajem u svakom trenutku spojeni na internet te očekuju da se njihove informacijske potrebe neodložno ispune neovisno o njihovoj fizičkoj lokaciji i uređaju koji koriste. Budući da informacija više nije ovisna o obliku ili fizičkoj lokaciji, u Knjižnicama grada Zagreba je prepoznata potreba razvoja novih mrežno usmjerenih usluga, rezerviranje građe i kontakt pomoću mrežnog kataloga, koje omogućuju bolju virtualnu prisutnost, vidljivost, a s time povezano i veću fizičku posjećenost knjižnica.
Keywords
mrežni katalog; rezervacija građe; komunikacija; korisnici; učinkovitost; nove usluge
Hrčak ID:
143628
URI
Publication date:
10.8.2015.
Visits: 2.051 *