Skip to the main content

Preliminary communication

STAKLENI STROP – POLOŽAJ ŽENA U SUSTAVU ZNANOSTI

Mirjana Nedović orcid id orcid.org/0000-0001-9407-2811 ; Poslovni odjel, Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru, Vukovar, Hrvatska
Darija Ivanković ; Poslovni odjel, Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru, Vukovar, Hrvatska
Dušanka Miščević ; Poslovni odjel, Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru, Vukovar, Hrvatska


Full text: croatian pdf 225 Kb

page 91-98

downloads: 2.801

cite

Full text: english pdf 225 Kb

page 91-98

downloads: 358

cite


Abstract


„Stakleni strop“ pojam je koji se koristi kada se govori o sprječavanju napredovanja žena na više hijerarhijske razine na radnom mjestu. Razvojem društva mijenja se i položaj žena u društvu, koje postaju sve obrazovanije i koje žele participirati u rukovodećim poslovima. Bolje plaćena rukovodeća mjesta u većini slučajeva su dodijeljena muškim kolegama, iako obrazovane žene vrlo otvoreno iskazuju svoju ambiciju i znanje. Pitanje ravnopravnosti spolova, prava žena i njihovo mjesto u radnoj okolini postaje izrazito aktualno za cjeloku¬pan društveni život. Cilj i svrha ovog rada jest istražiti zastupljenost žena na rukovodećim mjestima u sustavu znanosti te ocijeniti postojeću spolnu strukturu. Istraživanje je prove¬deno putem Interneta, slučajnim uzorkom te se uz pomoć statističke metode utvrdio posto¬tak žena na visoko rukovodećim mjestima. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da su žene podzastupljene na visoko pozicioniranim radnim mjestima u sustavu znanosti na odabranom fakultetima, što ukazuje na potrebu ozbiljnijeg shvaćanja tog problema kao i preispitivanje uloge žena u poslovnom okruženju. Iako postoje mali pomaci, neosporno je da žene danas vrlo teško probijaju stakleni strop, odnosno nevidljive barijere koje spreča¬vaju njihov napredak u poslu.

Keywords

stakleni strop; spolna ravnopravnost; karijera; napredovanje

Hrčak ID:

144515

URI

https://hrcak.srce.hr/144515

Publication date:

9.9.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 10.025 *