Preliminary communication
RAZVOJ POZITIVNOG ODNOSA PREMA CJELOŽIVOTNOM UČENJU UNUTAR PODUZETNIŠTVA
Marina Gašić
orcid.org/0000-0002-1893-3736
; Hrvatski zavod za zapošljavanje Beketinci, Vuka, Hrvatska
Abstract
Programom Vlade Republike Hrvatske za razdoblje od 2011. do 2015. godine te Strate¬gijom razvoja poduzetništva od 2013. do 2020. godine nastao je „Poduzetnički impuls“ 2015. Temeljem takvih programa postignuti su pozitivni pomaci te rast ukupnog gospo¬darstva bez obzira na gospodarsku krizu. Sektor malog i srednjeg poduzetništva za 2013. godinu pokazuje porast investicija u visini od 19,83%, čime su i ukupni prihodi porasli za 5,6%, kao i broj zaposlenih te izvoz. Zakonom o trgovačkim društvima, odnosno izmjena¬ma i dopunama, omogućeno je jednostavnije poslovanje, čime se ostvaruje porast broja otvorenih poduzeća. Ministarstvo poduzetništva i obrta Republike Hrvatske naglašava kako je u posljednje tri godine provedbom navedenog Zakona, otvoreno 34.198 tvrtki i 25.818 obrta. Unutar Zakona o obrtu smanjen je iznos obveznog doprinosa za 50% te je ukinut varijabilni dio komorskog doprinosa. Strategija Europa 2020 i Zajednički strateški okvir omogućuju sredstva za kohezijsku politiku Republike Hrvatske s ciljem zapošljava¬nja, povećanja energetske učinkovitosti i iskoristivosti obnovljivih izvora energije, rast ulaganja u istraživanje i razvoj, ulaganje u obrazovanje te smanjenje siromaštva. Aktiv¬nostima Regionalnog centra za razvoj poduzetničkih kompetencija zemalja jugoistočne Europe podiže se svijest svakog pojedinca unutar formalnog i neformalnog obrazovanja. Cjeloživotno učenje važno je za razvoj malog i srednjeg poduzetništva kako bi se postigla što bolja učinkovitost te kako bi se zapošljavale osobe s visokom akademskom kvalifikaci¬jom. Takav obrazovni kadar u potpunosti lakše može dostići konkurentniju razinu pojedi¬nih proizvoda i usluga te učinkovitiji poslovni model u pogledu inovacija.
Keywords
samozapošljavanje; obrazovni kadar; konkurentnost; učinkovitost
Hrčak ID:
144517
URI
Publication date:
9.9.2015.
Visits: 1.676 *