Technical gazette, Vol. 22 No. 6, 2015.
Original scientific paper
https://doi.org/10.17559/TV-20151026154842
Analiza dinamike i aktivno upravljanje ploveće dizalice
Yougang Sun
orcid.org/0000-0002-1549-0108
; School of Mechanical Engineering, Tongji University / Logistics Engineering College, Shanghai Maritime University, No. 4800, Cao'an Highway, Shanghai 201804, China
Wanli Li
; School of Mechanical Engineering, Tongji University, No.4800, Cao'an Highway, Shanghai 201804, China
Dashan Dong
; Logistics Engineering College, Shanghai Maritime University, No.1550, Haigang Avenue, Shanghai 201306, China
Xiao Mei
; Logistics Engineering College, Shanghai Maritime University, No.1550, Haigang Avenue, Shanghai 201306, China
Haiyan Qiang
; School of Mechanical Engineering, Tongji University, No. 4800, Cao'an Highway, Shanghai 201804, China / Logistics Engineering College, Shanghai Maritime University, No. 1550, Haigang Avenue, Shanghai 201306, China
Abstract
Ploveće dizalice, koje prenose koristan teret tijekom izvođenja radova na otvorenom moru, moraju zadovoljiti rigorozne zahtjeve u pogledu učinkovitosti i sigurnosti u teškim uvjetima, dok ih iznenadno gibanje ploveće dizalice prouzročeno valovima, čini još težim. U radu se analizira dinamika ploveće dizalice i upoznaje s aktivnim sustavom za kompenzaciju dizanja i spuštanja broda (heave compensation system - HCS) s kojim se postiže pomicanje tereta nezavisno od gibanja broda prouzročenog valovima u uspravnom smjeru. Točnije, uvodi se virtualna tehnologija stvaranja prototipa za sustave plovećih dizalica s ciljem istraživanja stvarnog djelovanja HCS-a. Stvoren je virtualni mehanički model ploveće dizalice kako bi se analizirala dinamika dizalice. Uz to, konstruiran je aktivni HCS za potpogonjeni sustav ploveće dizalice. Za bitan dio HCS-a predlaže se zakon samopodesivog PID upravljanja zasnovan na poboljšanom genetskom algoritmu. Zajednička simulacija i eksperimentalni rezultati pokazuju da se pomicanje tereta zbog vertikalnog gibanja broda može značajno smanjiti u teškim morskim uvjetima.
Keywords
kompenzacija dizanja i spuštanja broda; nelinearno upravljanje; ploveća dizalica; rad na otvorenom moru; virtualni prototip
Hrčak ID:
149365
URI
Publication date:
14.12.2015.
Visits: 4.123 *