Skip to the main content

Original scientific paper

KOMPARACIJA FINANCIJSKIH POKAZATELJA GLOBALNIH CROSS MEDIJSKIH KORPORACIJA I HRVATSKIH MEDIJSKIH PODUZEĆA

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0003-2742-0171 ; University of Applied Science Zagreb, Zagreb, Croatia
Ines Lozić ; Dignus savjetovanje d.o.o.
Marin Milković ; University North, Varaždin, Croatia


Full text: croatian pdf 683 Kb

page 97-114

downloads: 661

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada komparirati financijske rezultate poslovanja globalnih cross medijskih korporacija i hrvatskih medijskih poduzeća. Globalne medijske korporacije počele su se razvijati krajem prošlog stoljeća, na kraju razdoblja države blagostanja. Napuštanje keynesijanizma povezano je s krajem moderne i zasićenošću nacionalnih tržišta razvijenih država. Liberalizacija gospodarstva i globalizacija poslovanja označila je početak širenja međunarodnih kompanija u sve dijelove svijeta. Istovremeno se odvijao proces udruživanja i preuzimanja kompanija koje nisu mogle pratiti takav ritam razvoja. Prve investicijske aktivnosti u novinsku industriju počele su se odvijati još šezdesetih godina dvadesetog stoljeća, a već dvadeset godina kasnije u SAD-u nastaju prve medijske korporacije. Digitalizacija je omogućila konvergenciju medijske industrije pa je put k osvajanju globalnog tržišta bio otvoren. Upravljanje suvremenim medijskim korporacijama podrazumijeva sveobuhvatna poduzetnička i menadžerska znanja i vještine. Postindustrijsko društvo prebrisalo je granice između proizvodnje usluga i roba u materijalnom obliku. Medijske korporacije proizvode sadržaje koji se mogu istovremeno distribuirati i kao roba i kao usluga. Općenito vrijedi stav kako je temeljni cilj poslovanja profitnih organizacija povećanje njihove vrijednosti. Komparacijom financijskih pokazatelja napravit ćemo presjek uspješnosti između globalnih medijskih korporacija i domaćih medijskih poduzeća.

Keywords

financijski pokazatelji; medijska industrija; menadžment; postindustrijsko društvo; poduzetništvo

Hrčak ID:

149533

URI

https://hrcak.srce.hr/149533

Publication date:

15.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.798 *