Preliminary communication
EKSTROVERTIRANOST KAO POŽELJNA CRTA OSOBNOSTI PODUZETNIKA
Drago Pupavac
orcid.org/0000-0002-2201-0598
; Polytechnic of Rijeka, Rijeka, Croatia
Abstract
Poduzetnici su najčešće ljudi puni entuzijazma koji preuzimaju inicijativu i vode projekte naprijed. Uspješni poduzetnici su proaktivni, neprestano u potrazi za poslovnim prilikama. Crte osobnosti koje prema petodimenzionalnom modelu osobnosti najbolje opisuju takvo ponašanje su ekstrovertiranost i otvorenost prema iskustvu. Ekstrovertiranost se povezuje s višim perfomancama u prodaji, menadžerskim poslovima i poslovima u kojima je potrebno utjecati na druge (pregovaranjima). U skladu s tim, temeljna zadaća ovoga rada jest istražiti ekstrovertiranost studenata stručnog i specijalističkog dimplomskog studija Veleučilišta u Rijeci te ukazati na važnost ove dimenzije ličnosti u kreiranju novih poslovnih pothvata. Da bi se dokazala ili opovrgnula postavljena hipoteza o iznad prosječnoj ekstovertiranosti studenata stručnog studija poduzetništva korištene su brojne znanstvene metode od kojih se izdvajaju metoda anketiranja, metoda deskriptivne statistike i komparativna metoda. Empirijsko istraživanje provedeno je metodom anketiranja na Veleučilištu u Rijeci akademske 2012./2013., 2013./2014. i 2014./2015. godine. Anketiranjem je obuhvaćeno 195 studenta stručnog i specijalističkog diplomskog studija Poduzetništva i 31 student stručnog studija Sigurnosti na radu koji su poslužili kao kontrolna grupa. Rezultati istraživanja ukazuju na prosječnu razinu ekstrovertiranosti studenata stručnog studija Poduzetništva čime je opovrgnuta postavljena hipoteza.
Keywords
ekstrovertiranost; poduzetnici; studenti poduzetništva
Hrčak ID:
149535
URI
Publication date:
15.12.2015.
Visits: 3.344 *